دعای عظم البلا وعده محسن رضایی: یارانه را چند برابر می کنم
منتظر شهادت منتظر ظهور
...

وی در ادامه تصریح کرد: ایران اسلامی امروز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و ملت ایران با صداقت، یکدلی، اخلاص و دست در دست یکدیگر از مشکلات عبور می‌کنند. گرچه مشکلات همیشه وجود داشته، اما مشکلات امروز پیچیده‌تر از گذشته است، اما سخت‌تر نیست.

رضایی با بیان اینکه "ملت ایران ظرفیت بالا، روح بلند، منابع عظیم و جوانان با غیرتی دارد و از مشکلات امروز هم عبور می‌کند و گام‌های بلندتری برمی‌داریم"، به فعالیتهای حزب سیاسی منصورون در دوران قبل از انقلاب اسلامی در کشور بویژه در کرمان اشاره کرد و افزود: محمد فلاح از طرف منصورون شعبه حزب را در کرمان اداره می‌کرد و دوستان من از سال 55 به بعد در کرمان کار سیاسی می‌کردند و این حزب تا سال 59 در ایران فعالیت می‌کرد و استان کرمان یکی از پایگاه‌های مهم این حزب سیاسی بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "مدیریت اقتصاد در ایران باید دچار تحول شود"، گفت: سیستم متمرکز اداری ایران عمدتا بر اساس غارت نفت برای انگلیسی‌ها و توسط رضاشاه صورت گرفته و تا قبل از رضاشاه ما چنین وضعیت اداری در ایران نداشتیم. ما باید مدیریت اقتصاد منطقه‌ای را در ایران بوجود آوریم و اختیارات مربوط به اقتصاد، تجارت، صنعت، کشاورزی، علم، فناوری و سلامت را باید به استان‌ها منتقل کنیم تا استان‌ها بتوانند با نخبگان و کارآفرینان خود در مورد این مسائل تصمیم بگیرند.

رضایی در ادامه درباره طرح خود برای پرداخت «یارانه سبز» اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون هیچکدام از دولت‌هایی که آمده‌اند و رفته‌اند یک برنامه جدی برای تقویت کشاورزی ایران نداشتند در حالی که در تمام دنیا کشاورزی تنها بخشی است که یارانه می‌گیرد. در آمریکا که کمترین یارانه پرداخت می‌شود، 25 درصد در اروپا حدود 50 درصد و در ژاپن در برخی از اقلام مانند برنج تا 60 درصد یارانه می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه معلوم نیست بنا به چه دلیلی و بر اساس چه افکاری با وجود اینکه زمان‌هایی کشاورزی محور توسعه ایران بود، هیچ توجهی به کشاورزی نشده است، افزود: برنامه ما این است که یارانه سبز بپردازیم که 50 درصد بلاعوض و 50 درصد وام کم‌بهره برای مکانیزه کردن کشاورزی در ایران، اصلاح آب، خاک و صنایع تبدیلی است.

رضایی بیمه کشاورز و محصولات کشاورزی را از دیگر اولویت‌های پرداخت یارانه سبز عنوان کرد و گفت: کشاورزان و محصولات با مشکلات بیمه‌ای مواجه هستند و یارانه سبز را در هشت محور به کشاورزان می‌پردازیم تا تقویت جدی صورت گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه هدفمندی یارانه‌ها می‌توانست به شکل بهتری انجام شود، اظهار کرد: در حال حاضر که یارانه‌ها در مسیر نقدینگی قرار گرفته، توقف این بحث به مصلحت نیست، اما می‌توان نحوه استفاده از یارانه‌ها پس از واریز به حساب مردم را بهتر مدیریت کرد.

وی اضافه کرد: محاسبات ما نشان می‌دهد که مرحله دوم پرداخت یارانه‌ها تا 110 هزار تومان کشش دارد و زمانی که یارانه‌ها را به حساب مردم ریختیم، ابتدا وارد سرمایه‌گذاری و تولید شود و با سود به مردم برگردد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: ما نام این نوع یارانه را یارانه‌های درآمدی می‌گذاریم؛ بنابراین یارانه‌ها ادامه پیدا می‌کند و مبلغش هم زیادتر می‌شود، اما اثر تورمی را از آن می‌گیریم و اجازه نمی‌دهیم تورم را افزایش دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 19 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط منتظر