دعای عظم البلا 1+2 الگوی خوب و تازه‌ای است / دولت کاندیدا معرفی نمی‌کند
منتظر شهادت منتظر ظهور
...

وی گفت: همه مسئولان در ارتباط خود با مردم باید ضوابط اخلاقی را رعایت کنند و هر کس که ضوابط اخلاقی را رعایت کند شایسته‌تر است که در شایسته‌سالاری شایستگی اخلاقی و رفتاری مسئولان نسبت به یکدیگر مردم و رهبری حائز اهمیت است.


مسئول روزنامه رسالت بااشاره به اینکه دل انسان حریم الهی است و انسان باید مراقب قلب خود باشد ادامه داد: در مسئولان سیاسی باید تقوا الهی حاکم باشد. مسئولان سیاسی نباید کاری بکنند که فقط مردم به آنها رای بدهند و یا از آنها حمایت بکنند نه اینکه اقدامات سیاسی این تأثیر را ندارد بلکه فرد مهم نیست قصد باید تقرب بالله باشد.


وی با اشاره به سخنی از آیت الله مصباح که آن عملی اخلاقی‌تر است که انسان را به خدا نزدیک کند گفت: در ارتباطات سیاسی ویژگی قدرت هم مطرح می‌شود و در تعاریف جدید سیاست را مساوی قدرت معنا می‌کنند که در نظام‌های الهی این قدرت از طرف خدا و در نظام‌های غیر خدایی با رای مردم و یا قرارداد حکومت برای اجرای نظم ایجاد می شود اما باید توجه داشت که نباید حقوق مردم ضایع شود.
 

نبوی با  اشاره به شخصیت والایی حضرت علی (ع) در نهایت تواضع و خدمت‌رسانی و سختگیری به خود برای راحتی دیگران در رابطه با مسئولان نظام اسلامی خاطرنشان کرد: الگوی نظام اسلامی باید حضرت علی (ع) باشد و به سمت ایشان حرکت کنیم و رعایت مسائلی از این دست همراه با دغدغه و نیت درست تعریف اخلاق اسلامی است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مقایسه با دمکراسی غربی با جمهوری اسلامی گفت: در غرب بحث مشارکت مردم و رقابت سیاسی مطرح است و در رقبای سیاسی معمولا اخلاق سیاسی مطرح نمی‌شود و یک رقیب حق دارد به قیمت تهمت زدن، انتشار دروغ نشر اکاذیب، شایعه‌سازی و ایجاد جو روانی رقیب خود را از میان به در کند اما در جمهوری اسلامی ایران فرد جایز نیست این‌گونه رفتار کند زیرا انسان حق ندارد پایش را از انصاف بیرون بگذارد و به هر شکل رقیبش را از میدان به در کند.


وی در ادامه  افزود: اما متأسفانه در دوران اصلاحات شاهد برخی از این رفتارها بودیم. برخی با انتشار روزنامه علیه هاشمی سناریوسازی می کردند در صورتی که خود هاشمی به آنان کمک کرده بود که رای بیاورند و که رفتارهای از این دست سبب هشدارهای رهبری به آنان شد از طرف دیگر دشمنان مترصد ایجاد فشار بر ما هستند و تلاش می‌کنند مسئولان ما را در مقابل یکدیگر قرار دهند.


نبوی در ادامه گفت: حال که انتخابات 92 را در پیش داریم با توجه به فتنه 88 که دشمنان کلیدواژه تقلب را مطرح کردند حال در صدد هستند که اگر نتیجه به نفعشان نبود مباحثی مانند انتخابات آزاد، شفاف و یا قانونی را مطرح کنند که اینها نشانه بی‌تقوای و بداخلاقی است.


نبوی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه وزنه اخلاق‌مداری در زمان حاکمیت اصلاحات با زمان اصولگرایان یعنی دولت احمدی‌نژاد چقدر تفاوت دارد گفت: تفاوت اساسی وجود دارد. اصلاح طلبی جریان اجتماعی است که قبلا به نام جریان چپ موسوم بود اما بعد از رحلت امام و رهبریت مقام معظم رهبری، مدیریت دست افراد افراطی ساختارشکن رادیکال و تندرو افتاد. اشکال این بود که حرکت آنان در مقابل نظام بود. در دوران اصلاحات مقابله با اصل نظام بود که مورد تشویق بیگانان هم قرار می‌گرفتند و تهمت های را براصل نظام وارد می‌ کردند اما اگر در دوران اصولگرایان اگر چه اختلافاتی است و از برخی از اصولگرایان دفاع نمی‌کنم اما با وجود برخی انتقادات تفاوت اساسی میان اصولگرایان با اصلاح طلبان وجود دارد.


نبوی در پاسخی مبنی بر اینکه دولت احمدی نژاد چقدر در بی اخلاقی نقش داشته خاطرنشان کرد: وقتی حوادث گذشته بررسی می‌شود باید همه جانبه باشد. اواخر سال 87 شروع قضیه برای تخریب احمدی نژاد از طرف رقبای او آغاز شد زیرا او هنوز وارد تبلیغات انتخاباتی نشده بود آنان تلاش کردند تمام اقدامات چهار ساله احمدی نژاد را سیاه نمایی کنند در دوران ریاست جمهوری او شکاف جدی میان مردم و مسئولان ایجاد شده بود تا او امتیازاتی نظیر سهام عدالت، درآمدهای برای قشر ضعیف ایجاد کرد من نمی‌خواهم بداخلاقی‌ها در مناظره را تأیید کنم اما شروع این بداخلاقی‌های ازسوی احمدی نژاد نبود.


وی در رابطه با نقش رسانه‌ها و روزنامه‌های اصولگرا در ایجاد حاشیه و بداخلاقی سیاسی گفت: ما در روزنامه رسالت تلاش کردیم حریم‌ها را رعایت کنیم و یک جا قضاوت کردن راجع‌به روزنامه اصولگرا ناروا است اگر با کسی بد هستم نباید از مرز تقوی و عدالت خارج شوم و حرفهایمان باید مستند باشد.


نبوی در رابطه با مشایی ابراز داشت: نقدهای جدی از سوی برخی از مراجع به او وارد است اگر نقدهایی به برخی از مواضع دولت و یا احمدی‌نژاد داریم اما نمی‌توانیم منکر خدمات او شویم با وجودی که ممکن است برخی از سیاست ها غلط بوده باشد اما هیچ دولتی وجودندارد که همه کار آن درست باشد.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با حضور اصولگرایان یا کاندیداهای واحد در انتخابات یا تکثر کاندیداها گفت: تمام تلاش ما این بود که اصولگرایان تشکلی واحد داشته باشند اما در سال 84 کاندیداهای متکثری داشتیم. اینکه در دوره آینده انتخابات کاندیداها از یک طیف باشد خیلی ضعیف است و 1+2 الگوی خوب و تازه‌ای است که به جای فرد و فرد، افراد گروهی خود را عرضه کنند مانند ولایتی، قالیباف، حداد عادل و این مسئله بعد خوبی دارد زیرا مردم می‌بینند که عده ای با هم متحد شدند و این الگوی تازه‌ای است.


نبوی در رابطه با راهبرد احمدی نژاد در انتخابات آینده گفت: رئیس جمهور به‌عنون دولت نمی‌تواند کاندیدا انتخاب کند. در دولت‌های گذشته که فکر می کردند ماندنی هستند حزب درست می‌کردند و به نظر نمی‌رسد دولت کاندیدا معرفی کند. من کاندیدای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین نشدم و هیچ مسئولیتی هم ندارم و به‌عنوان عضو موسس جامعه اسلامی مهندسین هستم.


وی در ادامه افزود: باید توجه داشت که قدرت‌هایی که نمی‌توانند نظام ما را تحمل کنند ما را به حال خود نمی‌گذارند و در مقطع انتخابات بهترین فرصت برای سواستفاده آنان فراهم است.


مرتضی نبوی درباره درصد حضور مردمی در انتخابات گفت: دو معیار مشارکت قابل قبول مردم و رقابت حاکم است و این رقابت باید وجود داشته باشد. در گذشته ما انتخابات 40 یا 50 درصد هم داشته ایم و مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات گذشته یک استثنا بوده است حتی اگر 40 درصد مردم هم مشارکت کنند این انتخابات مشروعیت دارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط منتظر