دعای عظم البلا پژوهشگران هشدار دادند: شناسایی بدافزارهای تلفن همراه دشوارتر می‌شود
منتظر شهادت منتظر ظهور
...

به گزارش گرداب، به نقل از وی‌تری، نتایج پژوهش جدید محققان نشان‌گر آن است که گسترش روزافزون وب سایت‌های دانلود جعلی و برنامه‌های کاربردی مخرب، روند شناسایی و تشخیص بدافزارها و صفحات کلاهبرداری را بیش از پیش دشوار کرده است.

کمپانی امنیتی "F-Secure" در مطلب منتشرشده وبلاگ خود اعلام کرده است که طی ماه‌های اخیر حمله‌کنندگان سایبری کمتر از طراحی صفحات مبتنی بر الگوهای خام استفاده کرده و تلاش می‌کنند صفحات را به نحوی طراحی کنند که به صفحات وب‌سایت‌های مُجاز شبیه‌تر باشند.

محققان این موسسه پژوهشی طی تحقیقات خود دریافتند حمله‌کنندگان در فضای سایبر به کمک تکنیک‌های بهتر طراحی صفحات وب و تقلید از حال و هوا و ظاهر وب‌سایت‌های مجاز فضای وب، قادرند احتمال فریب خوردن کاربر و پذیرفتن نصب بدافزار را افزایش دهند.

"کارمینا آکوئینو"، یکی از اعضای تیم پژوهشی F-Secure، این روند را با افزایش کلاهبرداری‌ به وسیله بدافزار مربوط به آنتی‌ویروس جعلی، که با حرفه‌ای‌تر شدن طراحی صفحات میزان حملات موفق آن افزایش یافته، مقایسه کرده است.

وی همچنین معتقد است از زمانی که آنتی‌ویروس‌های جعلی برای جلب توجه کاربران مورد استفاده قرار گرفتند، طراحی رابط کاربری آن‌ها زیباتر، موثرتر و باورپذیرتر شد. مدتی طول کشید تا افراد کلاهبردار به این نقطه برسند، اما آن‌ها واقعا با صرف زمان و تلاش در این مورد، طراحی بی عیب و نقصی انجام دادند و توانستند از این طریق دامنه قربانیان خود را افزایش دهند.

متخصصان همچنین به تازگی اعلام کرده‌اند که میزان بدافزارها و نرم‌افزارهای مخرب که پلت‌فرم‌های اندرویدی را هدف گرفته‌اند، به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. متخصصان موسسه امنیتی مک‌آفی در ادامه، اعلام کرده‌اند که تکنیک‌های حمله و آلوده‌سازی دائما در حال پیچیده‌تر شدن هستند.

آکوئینو به کاربران هشدار داد که هنگام مشاهده وب‌‎سایت‌های دانلود و تبلیغات اپلیکیشن برای پلت‌فرم‌های اندرویدی، بیشتر مراقب و شکاک باشند.


نظرات شما عزیزان:

s
ساعت23:29---17 شهريور 1391
mamnoon

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 17 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط منتظر