دعای عظم البلا کاهش التهابات تحریم‌ها و افزایش ارز مبادلاتی نرخ دلار را کاهش داد
منتظر شهادت منتظر ظهور
...

 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، سید شمس‌الدین حسینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر کجا که مردم اطلاعات لازم در زمینه اقتصادی به آنها داده شده، رفتار معقولی نشان داده‌اند، گفت: به طور مثال در ماه‌های اخیر مواردی داشته‌ایم که ناخواسته برخی اعلام کرده‌اند که فلان محصول کم یا تحریم شده و با این صحبت در آن محصول کمبود ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در نقطه مقابل برای نمونه ما بزرگترین صادرکننده پسته در دنیا هستیم، اما گرانترین قیمت پسته در کشور ما رقم می‌خورد و اینجا است که باید اطلاع‌رسانی صحیح انجام شود.

حسینی در مورد کاهش نرخ ارز در بازار تصریح کرد: گشایش‌هایی در بازار ارز به وجود آمده و بانک مرکزی براساس منابع ارزی به دست آمده تلاش می‌کند عرضه ارز را در روزهای پایانی سال افزایش دهد.

وی گفت: ترمیم ذخایر ارزی کشور شرایطی را فراهم کرد که بانک مرکزی توانست در روزهای اخیر چندین برابر قبل در مرکز مبادلات، ارز تزریق کند که این سیاست ادامه می‌یابد و مهم‌ترین عامل کاهش نرخ ارز بوده است.

وی ادامه داد: البته کاهش برخی التهابات ناشی از فشار تحریم‌ها نیز در کاهش نرخ ارز مؤثر بوده است.

حسینی گفت: آنچه که در جلسه اخیر با رئیس‌جمهور در بانک مرکزی و با مدیران بانکی مطرح شد، این بود که تلاش کنیم از همه ظرفیت‌ها برای افزایش عرضه ارز استفاده شود، ضمن اینکه مدیریت بازار ارز و تقاضای ارز از سوی دستگاه‌های مرتبط چون وزارت صنعت همچنان دنبال می‌شود و امیدواریم این سیر نزولی تداوم یابد.

حسینی در مورد تعیین نشدن نرخ ارز لایحه بودجه 92 گفت: در جلساتی که در این باره با مجلس داشتیم جمع‌بندی‌ها این بود که با توجه به اینکه بودجه ظرف تعیین نرخ ارز نیست، چرا نرخ در بودجه بیان شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:ارز,92,بودجه,وزیراقتصاد,
ارسال توسط منتظر