دعای عظم البلا اعلام رسمی شکست مذاکرات تشکیل کابینه اسرائیل/ پرز مهلت نتانیاهو را ۲ هفته دیگر تمدید کرد
منتظر شهادت منتظر ظهور
...

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «بنیامین نتانیاهو» امشب رسما عدم موفقیت خود در تشکیل کابینه‌ای جدید را اعلام کرد. وی برای این کار 28 روز زمان داشت، که در این مدت نتوانست احزاب مورد نظر خود را برای ورود به کابینه متقاعد کند.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که امروز بیست و هشتمین روز تلاش‌هایش برای تشکیل کابینه بود، امشب با حضور در اقامتگاه «شیمون پرز» رئیس رژیم رسما از وی خواسته تا این مهلت را دو هفته دیگر نیز تمدید کند. پرز نیز همان‌طور که انتظار می‌رفت با این درخواست موافقت کرده و فرصتی دو هفته به نتانیاهو داده تا بار دیگر شانس خود برای ائتلاف با دیگر احزاب را امتحان کند.

نتانیاهو در صحبت‌های امشب خود مدعی شده است که در آستانه تشکیل کابینه ائتلافی قرار داشته است. «شیمون پرز» یک ماه قبل و پس از مشخص شدن نتایج انتخابات پارلمانی او را مأمور تشکیل کابینه کرد. فهرست ائتلافی «لیکود-بیتنا» به رهبری مشترک نتانیاهو و «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق در آن انتخابات 31 کرسی را به دست آورد و در جایگاه نخست قرار گرفت.

بنا بر قوانین انتخاباتی اسرائیل، رهبر حزب پیروز در انتخابات نهایتا تا 6 هفته (با احتساب دو هفته‌ تمدید مهلت) برای تشکیل کابینه زمان دارد. اگر این فرد نتواند در این مدت تشکیل کابینه دهد، رئیس رژیم با مشاوره «کنست» (پارلمان اسرائیل) فرد دیگری (که معمولا رهبر حزبی است که در جایگاه دوم انتخابات قرار گرفته) را مأمور تشکیل کابینه جدید می‌کند. این فرد هم برای این کار چهار هفته زمان خواهد داشت. اگر در این مرحله هم کابینه تشکیل نشود، رئیس رژیم می‌تواند دستور برگزاری مجدد انتخابات را صادر کند.

تعدد احزاب در اسرائیل و لزوم جلب حمایت 61 کرسی از 120 کرسی پارلمان برای دریافت رأی اعتماد کابینه، موجب شده تا همه کابینه‌ها در تاریخ رژیم‌صهیونیستی، ائتلافی باشند. رژیم‌صهیونیستی در 6 دهه گذشته 32 کابینه مختلف داشته، که این نشان از ناپایداری کابینه‌های این رژیم است.

نتانیاهو در چهار هفته گذشته تلاش بسیاری کرد تا با احزاب مختلف ائتلاف کند. او در این مسیر حتی حاضر شد پست‌های کلیدی را هم به رقبای خود بسپارد، اما اختلافات گسترده موجب شده تا او در این مدت تنها بتواند به «زیپی لیونی» رهبر حزب تازه‌تأسیس «هاتنوعا» که تنها 6 کرسی را در انتخابات اخیر کسب کرده، ائتلاف کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 13 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط منتظر