دعای عظم البلا اصلاح طلبان نمی توانند با نظام قهر کنند/ ما نظام را قبول داریم/ پرداخت یارانه باید ادامه یابد
منتظر شهادت منتظر ظهور
...

وی با انتقاد از نگاه تنگ نظرانه به مقوله علوم انسانی، اظهار داشت: نمی‌شود بصورت دستوری به دنبال اسلامی کردن علوم انسانی بود باید کار تحقیقاتی مستمر با همکاری اساتید برجسته حوزه و دانشگاه بر روی آن صورت بگیرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار نگرانی از وضعیت فعلی جنبش دانشجویی گفت: از سال‌های میانی دهه 60 مسیر نگران کننده‌ای در جنبش دانشجویی مشاهده شد و اکنون به جایی رسیده است که عملا جنبش دانشجویی را باید حذف شده بدانیم. این جنبش هیچ جایگاهی و سهمی حتی در جریان‌های صنفی دانشگاهی ندارد. متاسفانه در دانشگاه‌ها تشکیلاتی فرمایشی ایجاد شده است که هر از گاهی صدایی از آن بیرون می آید اما تشکل به معنی آنکه مستقل باشد و به اتکا انگیزه‌ها و اندیشه‌های دانشجویی شکل بگیرد وجود ندارد.
اهم اظهارات عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه می آید:
* می‌گوییم دانشجو پرسشگر باشد و برای اینکه دانشجو به پرسشگری برسد از پرخاشگری شروع کند بهتر است.مسئولین ذیربط دانشگاهی همچون پدر تحمل پرخاش دانشجویان را داشته باشند و به نظرات و دیدگاه‌های تشکل‌های دانشجویی توجه کنند.برای اینکه جنبش دانشجویی بتواند در جایگاه واقعی خودش قرار بگیرد دانشجویان هم آمادگی پرداخت هزینه را داشته باشند.
*علی رغم تمامی محدودیت‌هایی که در دانشگاه‌ها وجود دارد دانشجویان تلاش کنند تا جنبش دانشجویی مجددا احیا شود.
*.اصلاح طلبان هیچگاه بدنبال براندازی نبودند و بصورت مسالمت آمیز خواستار اصلاح امور بوده و هستند.
*هیچ کدام از صلاح طلبان آلترناتیو نظام نیستند. ما نظام را قبول داریم و می‌گوییم در داخل نظام باید اصلاحات صورت بگیرد. ما به عنوان اصلاح طلبانی که جریانی اصیل در ایران محسوب می‌شود نه می توانیم با نظام قهر کنیم و نه باید قهر کرد.
*من هیچ گاه نمی‌گویم که حتما باید به دوران آقایان هاشمی و خاتمی برگردیم باید از تجربه آن زمان و حتی تجربه سالیان اخیر برای اصلاح امور استفاده کرد و اگر در این هشت سال هم جایی کار خوبی صورت گرفت،باید آن را ادامه داد. ما اصلاح طلب هستیم و اصلاح می‌کنیم. قرار نیست تصمیماتی که در این هشت سال گرفته شده را نادیده بگیریم. تصمیمات ناگهانی و جهشی و خلق‌الساعه برای کشور هزینه دارد و باید از آنها حتی الامکان پرهیز کرد.
*نمی‌شود در کشوری که معیشت مردم با مشکل جدی رو به رو است و مردم گرانی را با تمام وجود درک می‌کنند مدعی بود شرایط اقتصادی کشور خوب است باید برای حل مشکل گرانی چاره اندیشی عاجل شود.
*معتقدم هیچ کاری را نباید به صورت ضربتی و ناگهانی انجام داد. یارانه در حال پرداخت شدن است و باید با راه و روش صحیح ادامه پیدا کند.اجرای دقیق مرحله اول این طرح مهم و ارزیابی کارشناسانه این مرحله،چگونگی اجراء مرحله دوم را تعیین می‌کند.
* بعد از مهار تورم هیچ راهی جز توجه به اشتغال نداریم و در این زمینه هم تجربه موفقی داریم. متوسط 850 هزار فرصت شغلی در سال عملکرد دولت اصلاحات در این زمینه است. می‌توان با برگرداندن ثبات اقتصادی و جلب سرمایه،انجام اصلاحات ساختاری و ارتقا جایگاه نهادهای مهم تصمیم سازی و تصمیم‌گیری مانند شورای عالی اشتغال،شورای اقتصاد و شورای پول و اعتبار زمینه اشتغال‌زایی را فراهم کرد.
* باید به دنبال این بود که اجماعی علیه ایران در عرصه بین الملل صورت نگیرد که متاسفانه به دلیل برخی بی‌تدبیری‌ها در این عرصه موفق نبودیم.ما هیچ گاه بر سر منافع ملی کوتاه نمی‌آییم ولی در چارچوب منافع ملی باید تعاملمان را با دنیا بیشتر کنیم.
* باید آثار تحریم‌ها را به حداقل برسانیم، می‌توان با برنامه‌ریزی و با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان این کار را انجام داد. باید احساس مسئولیت مشترک کنیم. اگر دولت و مجلس رو در روی هم شوند به جایی نمی‌رسند.عزم ملی و بخصوص همکاری صمیمی و احساس مسئولیت مشترک نهادهای مختلف کشور می‌تواند آثار تحریم‌ها را به حداقل برساند.
*  حل بسیار ی از مشکلات و نارسایی‌ها را نتیجه انتخابات پرشور می‌دانم . اگر در قدرت باشیم می‌توانیم زمینه رفع حصر و آزادی زندانیان را فراهم کنیم. البته امیدوارم مسئولان و نهادهای مسئول قبل از انتخابات با رفع محدودیت‌ها زمینه مشارکت جدی همگان را در انتخابات فراهم کنند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:عارف,اصلاح طلب,نظام,
ارسال توسط منتظر