دعای عظم البلا تکنوکرات نیستم/ مکانیزم 1+2 نفی اصلح نیست/آبروریزی و پرده‌دری نقل هر مجلس شده است
منتظر شهادت منتظر ظهور
...

مقاومت توام رقابت در دیپلماسی

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این که یک کاندیدا درباره قطع یا وصل ارتباط با فلان کشور در حوزه سیاست خارجی سخن بگوید صحیح نیست.

وی ادامه داد: رئیس دولت نمی‌تواند برای سیاست خارجی تعیین تکلیف کند چرا که سیاست خارجی متعلق به حاکمیت بوده و تصمیم نهایی این حوزه در حیطه اختیارات رهبری است.

به گفته کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه ابزاری برای پیشبرد سیاست‌های خارجی نظام است که رئیس دولت باید بکوشد آن را به بهترین وجه مدیریت کند.

قالیباف افزود: افراط و تفریط در حوزه سیاست خارجی پذیرفته نیست و رئیس یک دولت چهار ساله باید در چارچوب سیاست‌های کلی نظام رقابت و مقاومت را به طور توامان در این عرصه پیش برد.

اقتصاد کشور را ظرف دو سال می‌توان ساماندهی کرد

وی درادامه این نشست ابراز داشت: امروز اقتصاد‌دانان کشور برای حل مشکلات اقتصادی نسخه‌های متفاوتی دارند اما برای اجرای این نسخه‌ها مشکل مدیریتی داریم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افزود: زمانی نفت 10 دلاری و 100 دلاری تغییری در اقتصاد کشور ایجاد نمی‌کند به معنای آن است که در مدیریت اقتصادی مشکل داریم.

قالیباف اضافه کرد: در هر شرایط بد اقتصادی ظرف دو سال می‌توانیم به سامان اقتصادی دست پیدا کنیم منوط به آنکه به سراغ مدیریت اقتصادی کشور برویم و آن را اصلاح کنیم.

حل دغدغه مالی آموزش و پرورش و آموزش عالی

وی در ادامه گفت: اعتقاد دارم که برای نجات کشور دو وزارتخانه نباید دغدغه مالی داشته باشند که یکی آموزش و پرورش و دیگری آموزش عالی است.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این دو وزارتخانه تمام سرمایه یک کشور هستند و هر چیزی از این دو شروع می‌شود.

مکانیزم 1+2 در نفی اصلح نیست

قالیباف با اشاره به نقدهایی که درباره مکانیزم انتخاب اصلح و اصلح مقبول به گروه 1+2 می‌شود، اظهار داشت: گروه‌ها و احزاب چه حقی دارند که کسی را انتخاب کنند و بگویند این اصلح است و جامعه باید آن را انتخاب کند.

وی ادامه داد: ممکن است گروهی یا حزبی شخصی را اصلح بداند و گروهی دیگر فرد دیگری را اصلح معرفی کند، چرا که هر طیف مبانی خود را دارد.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مشروعیت را بر اساس رهنمودهای ولی فقیه و نهادهای صالح تشخیص می‌دهیم و مقبولیت را نظرسنجی مشخص می‌کند و کارآمدی نیز بر اساس کارنامه است.

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: با این معیارها ممکن است بخشی از جامعه فردی را اصلح بداند و بخش دیگری از جامعه وی را به این عنوان نشناسد بنابراین باید به مردم حق انتخاب بیشتری داد.

محمدباقر قاليباف همچنین در مسجد امیر المومنین(ع) شيراز و در جمع نمازگزاران گفت: انقلاب اسلامي انگيزه مادي نداشت و مردم هم در دفاع از انقلاب كم نگذاشتند مخصوصاً‌ در دوران دفاع مقدس كه به اعتقاد من اهميتش كمتر از انقلاب نبوده است. انصافاً فرهنگ بسيج، جهاد و شهادت توانست تحولي عظيم در حوزه‌هاي فرهنگي ايجاد و ريشه‌هاي انقلاب را مستحكم نمايد.
 


قالیباف با اشاره به خانواده‌هايي كه 4 يا 5 شهيد داده‌اند گفت: اين مردم در راه انقلاب چيزي كم نمي‌گذارند. مردم اگر سرزمين خود را حفظ كردند و از انقلاب دفاع كردند، مردم معتقد به اهل بيت و قرآن هستند و فرهنگ عاشورا آنها را در ميدان جنگ نگاه داشت.

عضو ائتلاف پیشرفت در ادامه با اشاره به عبارت مكتب ايراني كه جديداً مطرح مي‌شود، گفت: افتخارمان اين است كه ايراني هستيم ولي بايد بدانيم كه مكتب ما، مكتب ايراني نيست. مكتب ما، مكتب اهل بيت است و آنقدر كه اين مكتب به ايران خدمت كرده، هيچ مكتبي خدمت نكرده است.

وی با اشاره به جنگ 8 ساله و اتحاد كشورهاي غربي و شرقي براي ضربه زدن به نظام اسلامي، گفت : دنيا بداند ما براي نان و آب انقلاب نكرديم و براي نان و آب هم دست از انقلاب برنمي‌داريم. ما مباني‌مان و اصولمان محكم‌تر از اينهاست.

قاليباف خطاب به مسئولين كشور و همچنين خود گفت :امسال راهپيمايي 22 بهمن پرشكوه‌تر از سال‌هاي گذشته انجام شد و سابقه چنين حضوري را در سال‌هاي گذشته نداشتيم. اين به اين معني نيست كه مردم از ما راضي هستند، خير. مردم آنقدر فهيم و بصير و آگاه هستند كه حساب امسال بنده را به حساب دين و انقلاب و نظام نگذارند. اما ما از امام آموختيم كه اگر به اين ملت خدمت نكنيم و مشكلات و مسائل اقتصادي‌شان را حل نكنيم و كشور را در مسير پيشرفت قرار ندهيم هم به خود و خون شهدا خيانت كرده‌ايم و هم به آرمان‌هايي كه براي آن شهيد داديم. چه بسا جواناني كه انقلاب را نديدند و دفاع مقدس را لمس نكرده‌اند، از دست مديريت و نارسايي‌هاي اقتصادي به حساب انقلاب و اسلام بگذارند. دشمنانمان نيز همين را مي‌خواهند و از ترور به جايي نرسيده‌اند و امروز به دنبال اين هستند كه باور جامعه و جوانان را به اينجا برسانند كه اسلام دردي از شما دوا نمي‌كند.

قاليباف خاطرنشان كرد اگر من مدعي‌ام رزمنده بودم و سرباز رهبري و پاسدار آرمان شهدا هستم بايد در تمام شئون، كارآمدي دين در اداره جامعه را عينيت بخشم.

وی با اشاره به فرمايش امام علي (ع) خطاب به مالك اشتر در خصوص دريافت خراج و خدمت به تأمين آسايش زندگي مردم گفت: دين اسلام به ما دستور داده كه به اقتصاد مردم توجه داشته باشيم. سال گذشته رتبه اول در حوزه امر به معروف به شهرداري تهران اختصاص شد اما من به عنوان يك رزمنده اين را قبول ندارم. ما اگر مي‌خواهيم امر به معروف بكنيم بايد فقر را ريشه‌كن نماييم. در جامعه‌اي كه پدر شرمنده فرزندانش است، تربيت نيز با مشكل مواجه مي‌شود. كسي كه فقير شد تسليم قدرت و ثروت مي‌شود و چاپلوس مي‌شود. با اين فضا ديگر امر به معروف چه اهميتي دارد.

شهردار تهران با اشاره به نظام بانكداري ايران گفت: امروز نه اينكه روابط بانكداري ما غيراسلامي است تمام فقها اين ساختار را تأييد كرده‌اند ولي كاري كه در بانك‌ها انجام مي‌شود كاري نيست كه در فقه گفته شده است. وقتي ربا در زندگي مردم وارد شد و به صورت سيستمي درآمد، ديگر گوش شنوایی براي امر به معروف پيدا نمي‌شود.

وی با اشاره به نام گذاری سال حماسه سياسي و اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری گفت :سي سال از انقلاب گذشته است و همه افراد ،را مي‌شناسند بايد تحقيق كنيم، شناسنامه و کارنامه افراد مورد قبول هست يا خير. با اطمينان عرض مي‌كنم كشور ظرفيت های اقتصادي و منابع انساني بسیاری دارد كه با مديريت مي‌توان بخش بزرگي از مسائل اقتصادي را حل كرد.

وی تاکید کرد: نه آمريكا آنقدر بزرگ و نه دنيا آنقدر كوچك است كه تحريم‌ها بر ما اثر بگذارد. ما چون انقلابمان اسلامي است و در فرهنگ عاشورا تربيت شده‌ايم، جان، مال و فرزند خود را فدا مي‌كنيم ولي عزت خود را نمي‌دهيم. آمريكا عزت ما را نمي‌تواند بگيرد و نبايد ضعف دروني‌مان را به آمريكا نسبت دهيم.

محمد باقر قالیباف ادامه داد: در ضعف مديريت همين بس كه با نفت 10 دلار، تا 120 دلار كه در يك دهه فروختيم درآمدمان 4 يا 5 برابر شد ولي شرايط اقتصادي‌مان بدتر شد. پس مشكلمان پول نيست. مشكلمان اين است كه از فرهنگ دفاع مقدس دور شده‌ايم. دروغ، ريا وظايف روزانه‌مان شده و آبروريزي و پرده‌دري نقل هر مجلس شده بايد بدانيم كه از نردبان دروغ، ريا، تزوير و تهمت نمي‌توان به بام سعادت برسيم.

وي ادامه داد بنده اگر خود را در معرض انتخابات قرار داده‌ام، براساس تجربيات گذشته و وظيفه‌اي است كه حس كردم و طي آن برنامه‌اي به همراه 250 نفر از متخصصان در 24 سرفصل در حوزه جوانان، زنان، فرهنگ، سياست خارجي و ... پيش‌بيني كرده‌ام. البته برنامه كفايت نمي‌كند ما برنامه 1404 را نيز داريم كه در 8 سال گذشته 4 درصد هم پيشرفت نداشته پشت يك برنامه، كارنامه مشخص نيز مي‌خواهيم. و در كنار آن تيم مشخص نيز نياز است كه از دو ويژگي پيروي كند. اول معتقد به نظام اسلامي و ولايت باشد و دوم مدير و باعرضه . اگرچه با بنده مخالف و يا موافق باشد. رويه نامناسبي كه با ورود دولت‌ها، چه اصطلاح‌طلبان و چه اصول‌گرايان و تغيير تمام نيروها ايجاد شده است باعث شده تا اين سياست‌زدگي كشور را داغان كند.


نظرات شما عزیزان:

کسب درآمد
ساعت14:04---28 ارديبهشت 1392
درآمدی تا 100 تومان برای هر عضویت
درآمدی تا 10 تومان برای هر کلیک کاربر
درآمدی تا 7 تومان برای هر کلیک نفرات
جزئیات و اطلاعات دقیق از حساب کاربری
ارتقاء عضویت به پلن های دلخواه


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:قالیباف,تکنوکرات,قالیباف تکنوکرات نیست,
ارسال توسط منتظر