دعای عظم البلا پاسخ معنادار هاشمی به درخواست ها برای حضورش در انتخابات
منتظر شهادت منتظر ظهور
...

 

آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه افزود: اين روند به ويژه پس از اتخاذ سياست خارجي ايران در قبال اشغال كويت روند صعودي يافت و معتقدم كه اصلاح امور و جبران اشتباهات در دوره كنوني امكان‌پذير است.

ایشان در پاسخ به سؤال يكي از حاضران به تشريح وظايف مجمع تشخيص مصلحت نظام پرداخت و گفت: اين تصور كه همه مصالح كشور ابتدا بايد در مجمع تأييد و سپس كارها براساس آنها انجام شود، اشتباهي است كه در اذهان به وجود آمده است و اين در حاليست كه اساس تشكيل مجمع داوري در اختلاف مجلس و شوراي نگهبان است كه ريشه آن به ابتداي انقلاب برمي‌گردد و اين مسائل از زماني كه من عهده‌‌دار رياست مجلس بودم، خود را نشان داد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: در آن زمان بخشي از اختلافات با دستور امام(ره) حل مي‌گرديد، اما خيلي از مسائل مهم از جمله قوانين كار، معادن، بازرگاني خارجي و موارد ديگر به خاطر اختلاف به وجود آمده بين شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي بلاتكليف ماند كه براي حل و داوري بين اين اختلافات مجمع تشخيص مصلحت نظام تشكيل شد.

ايشان با اشاره به عدم همكاري دولت در دوره‌هاي نهم و دهم با مجمع كه حتي از حضور وزرا در جلسات مجمع ممانعت به عمل مي‌آوردند، آن را موجب وارد آمدن آسيب جدّي به عدم پايبندي دولت به برنامه‌هاي پنجم و سياست‌هاي كلي نظام دانست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از وضعيت معيشتي و اقتصادي مردم گفت: مردم ايران شايسته تحمل اين‌گونه مشكلات ناشي از سوءمديريت‌ها كه هر روز هم بيشتر مي‌شود، نيستند و اميدوارم در دوره جديد اجرايي به تدريج كشور بر مشكلات و معضلات فائق آيد.

در ابتداي اين ديدار برخي از حاضرين به نمايندگي از حاضران ديدگاه‌هاي خود را پيرامون اوضاع سياسي، اقتصادي و فرهنگي كشور بيان داشتند و خواستار كانديداتوري آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري شدند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط منتظر