دعای عظم البلا دولت کنترل سراسر خاک سوریه را در اختیار دارد/ آتش تروریسم جهان را فرامی‌گیرد
منتظر شهادت منتظر ظهور
...

 

وی درپاسخ به این سوال که آیا انفجار بوستن که مسئولیت آن متوجه مهاجران مسلمان شد ممکن است دیدگاه آمریکا درقبال درگیری در سوریه را که همواره بشار اسد از آن به عنوان جنگ علیه تروریسم یاد کرده است، تغییر دهد، گفت: امیدوارم که دولت آمریکا حمله 11 سپتامبر را بیاد بیاورد که با محکومیت شدیدی در سوریه روبرو شد و آن سیاست ها را که تروریسم را تشویق می کند، تکرار نکند.

مقداد افزود: بسیاری از اتباع اروپایی در بین تروریست ها هستند که از 37 تابعیت می باشند و در سوریه می جنگند که برخی از آنها از منطقه چچن روسیه هستند که اصلیت دو فرد مظنون به حادثه بوستن از آنجاست.

وی درباره توانمندی و قدرت نیروهای سوریه در پیروزی در نبرد بسیار ابراز اطمینان کرد و این مطلب را که جنگجویان مخالف پیشرفت دارند، رد کرد.

* دولت سوریه از پایگاه مردمی گسترده ای برخوردار است

مقداد حمایت مخالفان سوری از سوی برخی از کشورهای همجوار مثل عربستان، قطر و ترکیه در کنار قدرت های غربی را محکوم و همزمان تاکید کرد که دولت سوریه از حمایت بین المللی گسترده ای برخوردار است که فقط به روسیه و ایران محدود نمی شود.

وی تصریح کرد: با اطمینان کامل می گویم که دولت بر سراسر سوریه کنترل دارد اما برخی اماکن هستند که گروههای مسلح در آنجا از سلاح و پول از سوی دولتهای معینی و به طور مشخص قطر و عربستان و فرانسه و انگلیس و برخی کشورهای اروپایی دیگر برخوردار می شوند و سپس بر این یا آن بخش در سوریه به دلایل مربوط به حمایت و پشتیبانی کنترل می یابند.

مقداد در پاسخ به این سوال که دولت سوریه چه زمانی پیروز خواهد شد، گفت: دولت با گروههای تروریستی می جنگد و این امر معمولا در همه کشورهایی که از آفت تروریسم رنج می برند، مقداری زمان می برد.

وی تصریح کرد: به محض اینکه این حمالت کشورهای همجوار و کشورهای اروپایی متوقف شود، به سادگی قادر خواهیم بود که با آن برخورد کنیم.

مقداد به موفقیتی اشاره کرد که در عملیات نظامی در حمص و در نزدیک مرزهای غربی بدست آمد و گفت: پیشروی به علت تمایل فراوان دولت در تعامل با غیرنظامیان به کندی انجام می شود.

* دروغی بزرگ

مقداد ادعاهای غرب و اسرائیل را مبنی بر اینکه نیروهای دولتی از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند رد کرد.

وی همچنین مطالب گفته شده مبنی بر اینکه سوریه در تحقیقات سازمان ملل درباره این ادعاها مانع تراشی می کند، "دروغی بزرگ" توصیف کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: دمشق موافقت اصولی خود را به سازمان ملل برای تحقیقات درباره ادعای مطرح شده مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه خان العسل در نزدیک حلب داده است اما وقتی این سازمان بین المللی خواستار توسعه چارچوب تحقیقات خود شد که ادعاهای دیگری را نیز شامل می شود، روند امور پیچیده شد.

مقداد گفت: ما آماده پذیرش فوری این تیم برای تحقیقات درباره مورد حلب و تامین همه خدمات حمایتی و کمک و محافظت لازم هستیم و اگر این تیم به سوریه نرسد در این صورت دبیرخانه سازمان ملل مسئول است.

وی انگلیس و فرانسه را به تلاش برای پیچیده کردن تحقیقات سازمان ملل به منظور جلوگیری از نمایان شدن دلایل مبنی بر اینکه مخالفان از گلوله های شیمیایی استفاده کرده اند، متهم کرد.

مقداد این ادعا را که دمشق از روسیه سلاح و پشتیبانی نظامی یا از ایران یا حزب الله عناصر نظامی دریافت می کند، رد کرد و گفت: حمایت کنندگان خارجی فقط کمک های انسانی ارایه می دهند و سوریه به اندازه کافی سلاح دارد.

* راه حل سیاسی را ترجیح می دهیم

وی درباره تلاش ها برای اعمال تحریم های بین المللی علیه سوریه گفت: ما منزوی نیستیم و ما احساس انزوا نمی کنیم و در کنار روسیه ما چین ، هند و آفریقای جنوبی و تقریبا همه کشورهای آمریکایی لاتین و کشورهای آفریقایی و آسیایی را داریم.

مقداد تاکید کرد: هدف اصلی از حمله به سوریه، تضعیف کردن آن به عنوان یک قدرت اصلی و اجرای سیاست های اسرائیل در منطقه با همدستی با منافع آمریکا و غرب است.

وی درباره دیدگاهش درخصوص نهایت درگیری دو برداشت را ارایه کرد: نخست اینکه یک راه حل سیاسی را همانطور که بشار اسد در سخنرانی نهم ژانویه خود ارایه کرد، انتخاب کنیم یا سناریوی دیگر را انتخاب کنیم جائیکه هدف اصلی در مسلح و پناه دادن و قاچاق گروههای مسلح به سوریه ادامه یابد و در این صورت ما ارتشی قوی و دولتی قوی و اصرار اکثریت سوریها در مبارزه با تروریسم را داریم اما گزینه ای که ما و رهبری سوریه ترجیح می دهد همان تلاش برای ایجاد یک سازش سیاسی است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 6 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط منتظر