دعای عظم البلا تلاش جدید رژیم صهیونیستی علیه رئیس جمهور ایران:
منتظر شهادت منتظر ظهور
...

در حالی که مطابق برنامه ریزی ها قرار است محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل به ایراد سخنرانی بپردازد، رسانه های اسرائیلی از چند روز پیش تلاش بی وقفه ای را برای کارشکنی در این برنامه و احیاناً جلوگیری از سخنرانی احمدی نژاد آغاز کرده اند.

در این راستا، از چند روز پیش و همزمان با انتشار اخبار در مورد نهایی شدن برنامه سفر احمدی نژاد به نیویورک، این رسانه ها و مطبوعات غربی همسوی آن ها، موجی خبری و تحلیلی به راه انداختند تا ضمن تحت فشار قرار دادن دولت آمریکا، از ورود احمدی نژاد به نیویورک جلوگیری کرده و یا حداقل برنامه سخنرانی وی در مجمع عمومی را لغو کنند.

این رسانه ها همچنین سعی داشتند با انتشار اخباری درباره هتل محل سکونت احمدی نژاد در نیویورک، به طور غیرمستقیم شورش ها و تظاهرات هایی را در مقابل این هتل برانگیزانند و احتمالاً با ناامن جلوه دادن این محل، احمدی نژاد را از سفر منصرف کنند.

با این حال، وقتی روز گذشته با سفر احمدی نژاد به نیویورک، برنامه حضور و سخنرانی وی در مجمع عمومی قطعی شد، اسرائیلی ها ضمن بازنگری در راهبرد تخریبی و روانی خود، برنامه جدیدی را در این رابطه پیاده کردند: «احمدی نژاد باید دستگیر شود!».

در یک نمونه، روزنامه «تایمز اسرائیل» امروز با انتشار گزارشی به بررسی این موضوع پرداخته که آیا می توان به دلیل آنچه این روزنامه «تحریک نسل کشی» توسط احمدی نژاد خوانده، وی را بازداشت کرد یا خیر. به ادعای این روزنامه، اظهارات احمدی نژاد درباره اینکه اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود، تحریک و انگیزش نسل کشی بوده و مستوجب تعقیب و مجازات است.

البته خود این روزنامه در مطلب خود در گفت و گو با افرادی که آنان را کارشناسان و یا مقامات دیپلماتیک کشورهای مختلف خوانده، اشاره می کند که با توجه به حقوق و مصونیت های دیپلماتیک، امکان انجام چنین کاری در عمل وجود ندارد.

تایمز اسرائیل در پایان مطلب طولانی خود با جمع بندی همه نظرات و اذعان به اینکه نمی توان جلوی انجام سخنرانی احمدی نژاد در مجمع عمومی را گرفت، می نویسد تنها راه باقی مانده این است که کشورهای حاضر در مجمع عمومی، در هنگام سخنرانی احمدی نژاد برخاسته و جلسه را ترک کنند.

به نوشته این روزنامه، مقامات اسرائیلی در حال حاضر در حال رایزنی با مقامات سازمان ملل، آمریکا و دیگر کشورها هستند تا آن ها به تحریم سخنرانی احمدی نژاد متقاعد کنند.

به این ترتیب، می توان گفت رسانه ها و مقامات اسرائیلی پس از نتیجه نگرفتن از تلاش های چند روز اخیر خود علیه احمدی نژاد، آخرین تیر ترکش خود را در تحریم سخنرانی وی یافته اند.

با این حال، بد نیست به یاد بیاوریم که کمتر از یک ماه پیش و در آستانه برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران، همین مقامات و رسانه ها رایزنی های فشرده ای را برای جلوگیری از سفر مقامات کشورها به ایران انجام دادند که در نهایت با حضور گسترده سران جنبش عدم تعهد و شخص دبیر کل سازمان ملل، این تلاش ها به هیچ نتیجه ای نرسید.

این بار نیز با توجه به اینکه احمدی نژاد نه تنها به عنوان رئیس جمهور ایران، بلکه همچنین به عنوان رئیس دوره ای جنبش عدم تعهد در اجلاس سالانه مجمع عمومی شرکت می کند، می توان پیش بینی کرد که به جز شماری از کشورهای غربی، اسرائیل نتواند در همراه کردن دیگر کشورها با خود موفق باشد.


نظرات شما عزیزان:

mohammad reza
ساعت21:50---5 مهر 1391
سلام دوست عزیز وب سایت زیبا و پر محتوایی دارین و میدونم خیلی براش زحمت کشیدین ، ممنونم از اینکه به وبم سر زدین راستی من چهارتا وب سایت های شما رو لینک کردم لطفا شما هم منو در چهارتا وب سایت هاتون لینک کنید

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط منتظر