دعای عظم البلا منتظر شهادت منتظر ظهور
منتظر شهادت منتظر ظهور
...

ه گزارش خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، با نهایی شدن دستور العمل قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت، و اعلام شاخص کیفیت خودروها توسط سازمان ملی استاندارد قیمت جدید خودروهای پرتیراژ داخلی ، پراید، سمند، پژو 405 و تیبا اعلام شد.

بر اساس این جدول، قیمت جدید پراید نسبت به نرخ قبلی آن حدود یک میلیون و 700 هزار تومان، قیمت سمند حدود 5.2 میلیون تومان، پژو 405 حدود 2 میلیون تومان و قیمت تیبا حدود 3 میلیون و 600 هزار تومان کاهش یافته است.




ارسال توسط منتظر

 

به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، نتایج بررسی های رویترز نشان می دهد که میزان صادرات نفت اوپک در ماه آوریل نسبت به ماه مارس که بیشترین کاهش ماهیانه در بیش از یک سال اخیر به دلیل اختلال در صادرات نفت عراق و لیبی اتفاق افتاده بود، مجدداً افزایش یافته و فروش نفت ایران نیز بیشتر شده است.


بر اساس این گزارش که منبع تهیه آن اطلاعات مربوط به حمل و نقل کشتی ها و منابعی در شرکت های نفتی، اوپک و موسسات مشاوره ای بوده، صادرات نفت اوپک در ماه آوریل به طور متوسط به 30.46 میلیون بشکه در روز رسید که بیش از صادرات روزانه 30.18 میلیون بشکه ای اعضای این سازمان در ماه مارس بوده است.


کشورهای عراق، لیبی و ایران از عوامل افزایش صادرات اوپک در ماه آوریل بوده اند.


بر اساس این گزارش، صادرات نفت ایران در ماه آوریل نسبت به ماه گذشته 70 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 1.10 میلیون بشکه در روز رسید؛ صادرات نفت ایران در ماه مارس 1.03 میلیون بشکه در روز بوده است.


به گفته منابع آگاه، در ماه آوریل، برخی از مشتریان آسیایی نفت ایران، از جمله کره جنوبی نفت بیشتری از این کشور خریداری کردند. تایوان نیز که در ماه های اخیر از ایران نفت خریداری نکرده بود، احتمالاً در این ماه از ایران نفت وارد کرده است.


در این تحقیق خاطرنشان شده که عرضه نفت به دلیل کاهش اختلالات در صادرات افزایش یافته و نه به دلیل اتخاذ استراتژی جدید برای افزایش صادارت نفت.

 

عربستان، بزرگترین صادرکننده نفت عضو اوپک که صادرات خود را در پایان سال 2012 کاهش داده بود، همچون سایر اعضای عرب اوپک، همچنان به این کاهش عرضه وفادار باقی مانده است.


بهای نفت که در ماه فوریه به 120 دلار در هر بشکه رسیده بود، در حال حاضر به دلیل نگرانی از چشم انداز نه چندان مثبت اقتصاد جهانی در حدود 101 دلار در هر بشکه معامله می شود. بهای فعلی نفت همچنان بالاتر از بهای ترجیحی عربستان یعنی حدود 100 دلار در هر بشکه است.


میزان صادرات نفت اوپک در ماه مارس به پایین ترین میزان از اکتبر 2011 یعنی 29.81 میلیون بشکه در روز رسیده بود. در ماه آوریل اعضای اوپک روزانه 460 هزار بشکه بیشتر از سهمیه تعیین شده 30 میلیون بشکه ای به بازارهای جهانی تزریق کرده اند.


قرار است اعضای اوپک در نشست بعدی سازمان که 31 ماه می برگزار خواهد شد، در مورد سیاست صادراتی خود برای نیمه دوم سال جاری میلادی تصمیم گیری کنند.

 

تقاضا برای خرید نفت معمولاً در ماه آوریل به دلیل افزایش فصلی، نیاز جهت تولید برق بیشتر بالا می رود، هر چند که به گفته منابع مطلع در بازار نفت، میزان تقاضا در آوریل امسال افزایش محسوسی را شاهد نبوده است.




تاریخ: چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:افزایش صادرات,صادرات نفتی, صادرات نفت ایران,
ارسال توسط منتظر

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش جذب اعتبارات طی سال گذشته قسمت مهمی از بودجه در استان لرستان محقق نشده است.
به گزارش روزهای بروجرد بهرام بیرانوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال 91 بین 18 تا 20 میلیارد تومان برای شهرستان بروجرد بودجه مصوب شده است که تا کنون این میزان در شهرستان محقق نشده است.

وی تصریح کرد: برخی از دستگاهها توانسته اند بین 25 تا 26 درصد از این میزان بودجه را جذب کنند.
بیرانوند به دلایل عدم تحقق بودجه اشاره کرد و اظهار داشت: درآمد ما از نفت است و اگر نفت به فروش نرسد و در آمدها تحقق پیدا نکند قطعا بودجه هم نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به اینکه اعتبارات سال 92 در لرستان و شهرستان بروجرد به چه میزان است، افزود: از تخصیص اعتبارات و بودجه سال 92 استان لرستان در حال حاضر اطلاع جامعی در دست ندارم ولی در حال پیگیریهای لازم در این زمینه هستیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی همچنین به پیگیری برای تصویب طرح تحقیق و تفحص از استانداری لرستان اشاره کرد و ادامه داد: ما در صحن علنی در تلاش هستیم طرح تحقیق و تفحص در استانداری لرستان رای بیاورد.

وی با بیان اینکه در استان لرستان وضعیت برخی هزینه کردها مشخص نیست، عنوان کرد: از سوی دیگر توجه چندانی به اولویت بندی کارها و برنامه ها صورت نمی گیرد




تاریخ: چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:حاج بهرام,بیرانوند,بودجه بروجرد, لرستان,
ارسال توسط منتظر

به گزارش گرداب، از زمانی که رایانه‌ها در عرصه‌های مختلف زندگی رسوخ و نفوذ پیدا کردند اندک زمانی بیشتر نمی‌گذرد، ورود رایانه و سایر ابزارهای بسیار پیشرفته اینترنتی و مجازی به عرصه زندگی جوامع بشری تغییرات بنیادینی را در جنبه‌های گوناگون بر جای گذاشته است.

این تغییرات بنیادین موجب شده است تا بسیاری از اندیشمندان جوامع علمی، از وجود زندگی دوم انسان‌ها در کنار زندگی اول سخن بگویند.

زندگی دوم مجازی مرحله‌ای تازه و نو در جوامع بشری می‌‌باشد که حال و آینده جوامع را دستخوش تاثیرات خود نموده است، این نوع زندگی اکنون به صورت بسیار عادی در میان مردمان رواج پیدا کرده است و این در حالی است که اکثریت ایشان نسبت به آن آگاهی لازم را پیدا نکرده‌اند.

علاوه بر این، زندگی دوم در فضایی است که انسان‌ها ممکن است ساعت‌های متوالی را در آن به سر برند ولی از گذر زمان آگاهی دقیقی نداشته باشند و در مرحله‌ای حادتر، به از دست دادن زمان و فرصت‌های زندگی اول خود توجهی باشند.

اینترنت و فضای مجازی با کارکردهای آشکار و پنهان خود، عناصر زمان و مکان را هم دستخوش تغییر قرار داده است؛ به‌نحوی که بسیاری از اوقات، زمان حقیقی و مکان مجازی برای کاربر جا به جا می‌شود ولی کاربر از این قضیه آگاهی ندارد.

از جمله مسایلی که فضای مجازی باعث ایجاد تغییراتی اساسی در شکل و ساختار آن شده است را می‌توان، مسایل مربوط به جرم و جنایت دانست.

تا زمانی نه چندان دور پلیس‌ها دائما مشغول مراقبت از شهروندان و حقوق ایشان در خیابان و فضای فیزیکی بودند، اما امروزه با تغییراتی که به وسیله ابزارهای پیشرفته مجازی در صور جرم و جنایت رخ داده است؛ نحوه محافظت از این فضا و تامین امنیت آن هم به نوبه‌ی خود تغییر شکل یافته است.

ظهور جرایم سایبری و رشد روزافزون آن‌ها همزمان با رشد و گسترش فناوری‌های نوین، امروزه دغدغه‌ی نظام‌های مختلف جوامع بشری در راستای تامین امنیت شهروندان شده است.

ویژگی اصلی جرایم سایبری که فهم این واژه را هم در درون خود تداعی می کند، نامرئی و پنهان بودن این گونه جرایم در اذهان و فهم کاربران می باشد به طوری که بسیاری از مردم هنوز شناختی درست از مسئله جرم و جنایت در فضای مجازی پیدا نکرده‌اند و همین امر به نوبه‌ی خود باعث می‌شود تا در برابر جرایم سایبری آسیب پذیرتر جلوه کنند و زمینه هم برای سارقان و یا جنایتکاران سایبری فراهم‌تر شود.

ویژگی دیگر جرایم سایبری این است که این گونه جرایم بر خلاف روال سنتی پیشین در فضای فیزیکی اتفاق نمی افتند، انتقال جرم و جنایت از فضای فیزیکی جامعه به فضای سایبر در عصر حاضر بسیاری از معادلات در شناسایی و برخورد با مجرمان را تغییر داده است.

هویت مجرمان سایبری برخلاف سایر انواع جرم و جنایت فیزیکی به آسانی قابل شناسایی نیست، عدم ارائه هویت توسط مجرمان و کلاهبرداران سایبری و نیز ایجاد هویت جعلی با راه اندازی وبلاگ‌ها و یا سایت‌های جعلی، زمینه به دام افتادن کاربران را در دام جنایت‌کاران سایبری آسان‌تر کرده است.

شناخت جرایم سایبری و ارائه دانش لازم به کاربران در این رابطه در بایستی اولین زمینه برخورد با جرایم و جنایات سایبرنتیک باشد و در وهله اول اهمیت قرار گیرد. برای مثال آموزش‌ و آگاهی بخشی در زمینه اشکال و صور جدید این جرایم همچون کلاهبرداری، نقض حق مالکیت، جعل، سرقت اطلاعات، اخلال در دسترسی به دیگران، هرزه‌نویسی، هک‌کردن نقل و انتقالات بانکی افراد، انتشار اخبار کذب و... در فضای مجازی، بایستی در صدر برنامه‌های آموزش‌ همگانی قرار گیرد.

علاوه بر این نکته مهمی که در رابطه با این مرحله یعنی برخورد با جرایم سایبری وجود دارد آن است که بروز شکل ها و صور جدید جرم و جنایت در عصر حاضر، متضمن اتخاذ روش های جدیدی هم در برخورد با جرایم سایبری می باشد.
 




تاریخ: چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:جرایم سایبری,افزایش جرایم فضای مجازی,
ارسال توسط منتظر

گرچه رسانه ها تصویری یکی از ابزار مهم و تاثیرگذار دیپلماسی عمومی غرب محسوب می شوند، اما عدم توجه به جامعه ایرانی توسط متخصصین آمریکایی، سبب شده است که آمریکا در بحث رسانه های فارسی زبان شکست سنگینی بخورد و مسوولان کاخ سفید به این نتیجه برسند که در جنگ رسانه ای شکست خورده و نتوانستند به اهداف حداقلی خود دست پیدا کنند.
دلایل متعددی برای تعطیلی دو شبکه VOA و رادیو فردا وجود دارد اما در گزارش زیر به صورت اجمال به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

1- عدم تأثیرگذاری ناچیز در مخاطبین

از مواردی که برای تعطیلی این دوشبکه بیان شده است، تأثیر ناچیز و کاهش مخاطبین این دو شبکه در میان فارسی زبانان است به حدی که بر اساس آمار منتشر شده، سهم صدای آمریکا و رادیو فردا در میزان جذب مخاطب، 5.1 درصد است در حالی که دو شبکه BBC و MANOTO روی هم رفته 49 درصد مخاطبین را به خود جذب کرده اند.

بنابر این گزارش، بخش فارسی صدای آمریکا وابسته به دولت ایالات متحده با بودجه سالیانه 23 میلیون دلار کمتر از پنج درصد مخاطب دارد در حالی که شبکه من و تو با سالیانه 9 میلیون دلار، 32 درصد مخاطبین فارسی زبان را به خود اختصاص داده است.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط منتظر

امیرالمومنین و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تنها زوجی هستند که در کامل بودن و عاشق بودن ، کسی به آنها نخواهد رسید. ایشان، یگانه همسرانی هستند که از هر عیب و خطا به دور بوده‌اند.

 

 

 

دیگران چون معصوم نیستند از خطا و اشتباه هم در امان نخواهند بود. ما نیز از این مسأله بری نیستیم. اما کاستی‌ها و ایرادات، نباید مشکلی در زندگی مشترک به وجود بیاورند. با مدارا کردن و انعطاف در برابر مشکلات، انسان می‌تواند بهترین لذت را از زندگی خود داشته باشد.

 

 

 

حضرت آیت الله العظمی بهجت به تمام همسران این گونه حکیمانه سفارش می کنند هماهنگی و موافقت بین زن و مرد در محیط خانواده از هر لحاظ و به صورت صد در صد برای غیر انبیاء و اولیا غیر ممکن است.

 

 

 

اگر بخواهیم محیط خانه،گرم و با صفا و صمیمی باشد،فقط باید صبر و استقامت و گذشت و چشم پوشی و رافت را پیشه خود کنیم تا محیط خانه گرم و نورانی باشد.اگر این ها نباشد اصطکاک و برخورد پیش خواهد آمد.و همه اختلافات خانوادگی از همین جا ناشی می شود

 

 

 

پیامبر صلی الله علیه و آله درباره اهمیت بالای مدارای با مردم این گونه می فرماید: امرنی ربی بمداراة الناس کما امرنی باداء الفرائض.پروردگارم ، همان گونه که مرا به انجام واجبات فرمان داده ، به مدارا کردن با مردم نیز فرمان داده است (میزان الحکمه/ج4/ص8/ح5711

 

 

 

هم چنین آن پیامبر مهر و دوستی که در مدارای با مردم شهره عالم است در این باره می فرماید: مداراة الناس نصف الایمان ، و الرفق بهم نصف العیش.مدارا کردن با مردم نصف ایمان است و نرمی و مهربانی کردن با آنان نصف زندگی است.(میزان الحکمه/ج4/ص8/ح 5712.

 

 

 

امیرالمومنین علی علیه السلام که هم چون پیامبر در مدارای با خلق خداوند شهره عالم بود در این راستا این گونه می فرماید: راس الحکمة مداراة الناس .مدارا کردن با مردم ، سرآمد حکمت است.(میزان الحکمه /ج4/ص8/ح5717.

 

 

 

زن و مرد باید مانند باغبان باشند. باغبان به گل‌های خود عشق می‌ورزد، با آنکه می‌داند که گل‌هایش خار هم دارند و چه بسا، دستانش به هنگام نوازش گل‌ها، به خار زخمی شده باشد!زن و مرد باید به یاری هم عیوب و کاستی‌های یکدیگر را برطرف نمایند.

 

 

 

انعطاف‌پذیری، مدارا نمودن و کنار آمدن با کاستی‌های همسر به این معنی نیست که آنها را بپذیریم، بلکه باید برای رفع آن عیوب و کاستی‌ها به وی یاری رسانیم. البته بعضی شرایط را نمی‌توان تغییر داد.

 

 

 

مثلاً نازیبایی صورت، نا متعادل بودن قد و قامت، اصل و نسب، بیماری‌های لاعلاج و... که باید پیش از ازدواج با دقت به این موارد، چشم‌های خود را بازکنیم! پس از ازدواج نیز به انتخاب خود احترام بگذاریم. عیب بستن به همسر، به معنای عیب خرد و انتخاب ماست!

 

 

 

در رویارویی با طوفان‌های سهمگین، درختانی تاب ایستادگی دارند که انعطافپذیر باشند. درختانی که اهل انعطاف و سازگاری و نرمش و مدارا نباشند، درهم می‌شکنند.

 

 

 

ما هم اگر اهل مدارا و انعطاف نباشیم و نتوانیم خود را با شرایط خاص و ویژه همسر خود سازگار کنیم، به زودی دلشکسته می‌شویم و این مسأله باعث سرخوردگی و افسردگی در ما می‌شود.

 

 




تاریخ: چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:همسرداری آیت الله بهجت,
ارسال توسط منتظر

«خليج عربى» دروغ است

اخيراً كويتيها اطلس تاريخ اسلام را درست كرده‌اند كه از محتوايش اطلاعى ندارم؛ ولى از لحاظ طبع، كتاب خيلى بزرگى است. پارسال، امير كويت دو نسخه از آن را براى من فرستاد كه من يك نسخه‌اش را به كتابخانه‌ى نهاد رياست جمهورى دادم و نسخه‌ى ديگر را در كتابخانه‌ى خودم نگه داشتم. اطلس تاريخ اسلام توسط كويتی‌ها درست شده كه تقريباً بدون استثنا مورد استفاده‌ى همه‌ى مسلمانهاست. اين‌كه مى‌گويم تقريباً، به اين دليل است كه «خليج فارس» را «خليج عربى» نوشته است كه اگر الان به ما پول دستى هم بدهند، حاضر نيستيم اين كتاب را در كتابخانه‌هاى خودمان ترويج و يا به فارسى ترجمه كنيم؛ چون «خليج عربى» دروغ است. اگر يك وقت خواستيم اين را برگردانيم، حتماً «خليج فارس» خواهيم نوشت. البته، يك جا هم از دستشان در رفته و تصوير يكى از نقشه‌هاى قديمى را چاپ كرده‌اند و «الخليج الفارسى» را به‌كار برده‌اند. با اين‌كه همه جا و در همان نقشه‌هاى قديمى، اين اصطلاح را عوض كرده‌اند، ولى يك جا تصادفاً براى اتمام حجّت، در اين كتاب به اين بزرگى و با اين همه خرج چاپ، اصطلاح «الخليج الفارسى» را نوشته‌اند.
غرضم اين بود كه گاهى اوقات تاريخ و جغرافيا را مى‌نويسند، اما نكته‌يى در آن هست كه ما نسبت به آن حساسيم. حالا اين از جهت ملّيش بود كه البته الان خليج فارسى و عربى براى ما فقط ملى هم نيست؛ سياسى و اعتقادى هم است.
 




تاریخ: چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:امام خامنه ای,رهبر,خلیج فارس,خلیج عرب,
ارسال توسط منتظر

 

سایت انتخاب مدعی شد: خبرنگار ما کسب اطلاع کرد که عدم حضور سید محمد خاتمی در انتخابات قطعی شده است.

بنابراین گزارش، خاتمی اخیراً اعلام کرده که با توجه به برخی محدودیت ها ، قطعاً در انتخابات کاندیدا نخواهد شد.

رئیس جمهور سابق ایران به جز استدلال های متعدد که به تفصیل در مورد آن سخن گفته، یکی دیگر از دلایل پر هزینه شدن حضور در عرصه انتخابات را دعوت مکرر برخی عناصر تندرو از خود عنوان کرده است.

خاتمی همچنین به ستادهای برخی اصلاح طلبان که فعالیت خود را بر کاندیداتوری او متمرکز کرده اند، پیغام داده که از کسی حمایت کنند که «اصلاح طلبان بر آن اجماع می کنند»

شنیده های ما حکایت از آن دارد که خاتمی به زودی صریحاً در این مورد اذظهارنظر خواهد کرد.

خاتمی چند روز پیش نیز گفته بود: آیا فردی که به عنوان یک شهروند عادی هم محدودیت زیادی برای صحبت کردن و اظهار نظر و سفر کردن دارد و در معرض انواع تهمت ها است، به سادگی اجازه می دهند اوضاع به دست او سپرده شود؟ وقتی می گویند و تهدید می کنند که کسانی باید توبه کنند مرادشان چیست؟ توبه از اصلاح طلبی؟ چه جرمی رخ داده است که باید از آن توبه کرد؟




تاریخ: چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:عدم کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی قطعی شد,
ارسال توسط منتظر

اجلاس علما و بيداري اسلامي صبح امروز (دوشنبه) با حضور صدها نفر از علماء، انديشمندان، نخبگان و روحانيون برجسته جهان اسلام و با سخنان حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، آغاز بکار کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای پیش از حضور در سالن اجلاس، با شماری از علمای برجسته شرکت کننده در این همایش از نزدیک دیدار کردند.
رهبر انقلاب اسلامي پس از دیدار با این علما، در جمع میهمانان شرکت کننده در همایش حضور یافتند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي در سخنان مهمي در اين اجلاس ضمن آسيب شناسي نهضت هاي بيداري اسلامي در شمال آفريقا و منطقه از پنج منظرِ لزومِ"حفظ مرجعيت پايگاههاي ديني"، "ترسيم هدف بلند مدت"، "پرهيز از تجربه تلخ دل خوش کردن به وعده هاي غرب"، "هوشياري در قبال توطئه ايجاد درگيري خونين فرقه اي، مذهبي و قومي" و "فراموش نکردن موضوع فلسطين بعنوان شاخص اساسي و محک نهضت ها"، تاکيد کردند: "ايستادگي بر سر اصول اسلامي" و "حضور مردم در صحنه"، دو عامل اصلي و کليدي است که موجب خنثي شدن همه توطئه ها، ترفندها و مکر دشمنان خواهد شد.
 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:آقا بیداری اسلامی,رهبر در جمع بیداری اسلامی,
ارسال توسط منتظر

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: طرح تحقیق و تفحص از استانداری لرستان، هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‎شود.
به گزارش روزهاي بروجرد بهرام بیرانوند در گفت‎وگوی با ایسنا، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بنا به وظیفه قانونی خود و در راستای احقاق حقوق مردم می‎توانند به تحقیق و تفحص از سایر ارگان‎ها بپردازند.
وی بیان کرد: طرح تحقیق و تفحص از استانداری‎های چند استان هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.
این نماینده مجلس ادامه داد: لرستان یکی از چند استانی است که تحقیق و تفحص از استانداری آن در صحن علنی مجلس مطرح می‎شود.
بیرانوند با اشاره به اینکه محوریت این امر بر عملکرد استانداری است، اظهار کرد: عدم توجه کافی به نیروهای توانمند بومی و جایگزینی غیربومی، عدم توجه به هزینه‎کرد از محل خود و عدم رعایت اولویت از جمله مواردی است که بر اساس آن‎ها استانداری لرستان تحقیق و تفحص می‎شود.




تاریخ: سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:حاج بهرام,تفحص استانداری,
ارسال توسط منتظر

امروزه تاثیرات چشم‌گیر فضای مجازی در تداخل فضاهای مکانی و زمانی و یا به عبارتی دیگر در هم شکسته‌شدن فواصل زمان و مکان بر همگان واضح و مبرهن است.

فضای مجازی با عرضه‌ی جهان‌هایی کاملا متفاوت به کاربر، وی را به فراسوی مرزهای پیشین هدایت کرده و در فضاهایی نامتعین و ابهام‌آلود گرفتار می‌سازد.

محیط نامتعین هم به سهم خود، کاربر را دچار نوعی سردرگمی و پریشان خاطری می‌کند، به شکلی که کاربر دیگر نمی‌داند دقیقا در کدام نقطه زمانی و یا مکانی قرار دارد و با چه کسانی به تبادل اطلاعات می‌پردازد، اطلاعات را دقیقا از کدام منابع بدست می‌آورد و آیا این منابع مورد اطمینان هستند یا خیر؟

در این مقال به آسیب‌شناسی فضای مجازی از منظر دیدگاهی پدیدارشناسانه خواهیم پرداخت، اینکه فضای مجازی به نوبه‌ی خود چه پتانسیل‌های بالفعلی دارد که هویت‌شناسی افراد را مورد آسیب و آفت قرار داده و به تبع آن در مسیر جامعه‌پذیری افراد اختلال ایجاد می‌کند.

هویت، زمانی شکل خواهد گرفت که ارزش‌ها برای فرد درونی شده باشند، ارزش‌ها به نوبه‌ی خود زمانی در شخصیت فرد شکل می‌گیرند که فرد در فضایی باثبات و محیطی امن از جنبه‌های گوناگون قرار داشته باشد.

بی‌ثباتی و ابهام‌آمیز بودن محیط باعث می‌شود فرد اولا به درستی شناختی از محیط پیدا نکند و ثانیا به تبع این عدم شناخت صحیح از محیط اجتماعی به درکی درست از خویشتن و جامعه هم نائل نیاید.

در این صورت فرد با بحران شناختی مواجه خواهد شد، بحرانی که در ارزش‌ها و هنجار‌ها برای فرد نمودار می‌شود و درونی‌کردن آن‌ها را برای فرد مشکل می‌سازد.

فضای مجازی محرک‌های جدیدی را پیش روی کاربر قرار می‌دهد، محرک‌هایی که کاربر زیاد به تامل درباره آن‌ها نمی‌پردازد و به سادگی به قبول آن‌ها تن می‌دهد، جذابیت و هیجانی که این محرک‌ها برای فرد به وجود می‌آورد را می‌توان یکی از دلایل پذیرش آن‌ها توسط فرد دانست.

این روند باعث شده است که ارزش‌های شناختی و فرهنگی خاص یک جامعه برای افراد درونی نشود، و ارزش‌های خاص جوامع مدرن چون مدگرایی، ابتذال، مصرف‌گرایی، تجمل‌گرایی و... به تدریج در این جوامع جای پا پیدا کنند.

جوانی و نوجوانی سن حساسی از روند هویت‌یابی فرد است و اگر به درستی مدیریت نشود، ویژگی‌های خاص این دوره از زندگی، فرد را در معرض انواع آسیب‌های شخصیتی و روانی قرار خواهد داد.

مطلب فوق زمانی مهم‌تر جلوه می‌کند که بدانیم بیشترین میزان استفاده از اینترنت و شبکه‌های مجازی در سنین جوانی چه قبل از ورود به دانشگاه و چه بعد از آن قرار دارد.

در این دوران افراد برای شناخت هویت و رسیدن به ثبات فکری و شخصیتی بیش از هر چیز به تامل درباره "خود" نیاز دارند، تامل در رابطه با "خود" به محیطی امن از همه لحاظ نیازمند است، فرد باید در فضایی به دور از هرگونه پریشان خاطری‌های فکری و روانی هویت خود را باز یابد و درباره زندگی خود تصمیم‌سازی کند.

نکته بسیار مهمی که در این بازه‌ی سنی وجود دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای شود این است که فرد هویت خود را از فضای مجازی به دست نیاورد، به عبارت دیگر سر و کار دائمی فرد با فضای مجازی نباید مانع تامل و تفکر وی در رابطه با "خود" شود.

انواع تکثرها و فضاهایی که اینترنت و شبکه‌‌های مجازی پیش روی فرد قرار می‌دهد شاید در کوتاه مدت رضایت آنی فرد را در پی داشته باشد اما تاثیری که در بلند مدت بر روند هویت‌یابی فرد گذاشته است را نمی‌توان به راحتی جبران نمود




تاریخ: سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:محرک‌های فضای مجازی,مانع هویت‌یابی صحیح ,
ارسال توسط منتظر

به گزارش گرداب، گسترش فناوری‌های نوین و به خصوص اینترنت و شبکه‌های مجازی موجود در آن بسیاری از معادلات جهان امروزی را تغییر داده است.

معادلات سنتی که تا پیش از پیدایش اینترنت بر جهان حکم‌فرما بودند امروزه با ظهور این فناوری جای خود را به معادلات نوینی دادند و این معادلات به نوبه‌ی خود باعث تغییرات در سطح انواع مناسبات جهانی شده است.

تغییر در مناسبات قدرت یکی از مصادیق تغییرات نوین در این زمینه می‌باشد، رسانه‌ها و به خصوص فضای مجازی از وسایل و ابزار تغییر مناسبات در عصر حاضر می‌باشند.

قدرت رسانه و تاثیرگذاری فضای مجازی بر انواع مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در تمامی جوامع موجود بر همگان واضح و مبرهن است.

رسانه‌ها با قدرت جادویی خاص خود زمینه تسلط بر آراء و افکار مردمان در جوامع بشری را پیدا می‌کنند و تغییرات در آن‌ها را چه در کوتاه مدت و یا بلند مدت موجب می‌شوند.

اختراع و ابداع انواع ابزار دسترسی به رسانه‌ها هم خود عاملی در افزایش قدرت رسانه در جهان کنونی شده است، دسترسی آسان به فضای مجازی و متصل شدن به شبکه‌های اجتماعی موجود در اینترنت هم بر قدرت تسلط رسانه‌های نوین افزوده است.

علاوه بر این‌ها، ماهیت نوین ابزار ارتباط جمعی در عصر حاضر موجب شده تا زمینه فهم تغییر ابزار و ابعاد قدرت کمی سخت جلوه کند، رسانه‌ها و فضای سایبر به عنوان مهم‌ترین جلوه‌های تغییر ابعاد قدرت، امروزه نقش اصلی را در این مناسبات ایفا می‌کنند.

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی موجبات تغییر در بسیاری از مولفه‌های قدرت را هم فراهم نموده است.

قدرت‌های سنتی پیشین جای خود را به قدرت نرم در شبکه‌های اجتماعی داده‌اند، شبکه‌های اجتماعی در زمینه‌های بسیار متنوع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در حال شکل‌دهی به افکار عمومی در سراسر جهان هستند.

این شبکه‌ها با مکانیزم ارتباط درونی خاص خود افراد را جذب کرده و بدین وسیله هژمونی فرهنگی مدنظر خود را در جهان گسترش می‌دهند.

شبکه‌های اجتماعی سلطه و قدرت سخت را تبدیل به قدرت نرم کرده‌اند، غالب کردن هژمونی حاکم در فرهنگ اروپایی و آمریکایی بر تمام فرهنگ‌ها در سر‌تا‌سر جهان با گسترش این شبکه‌ها نمود عینی قدرت نرم در سطح جهان شده است.

فرهنگ، مهم‌ترین جلوه یک تمدن به شمار می‌رود، فرهنگ‌ها حاصل دستاورد تمدنی چندهزار ساله برای یک قوم و یا ملت خاص هستند و شبکه‌های اجتماعی با ابزار قدرت نرم بدون نیاز به هیچ‌گونه لشگرکشی و یا کاربرد ابزار سخت، فرهنگ‌های بشری را نشانه رفته‌اند.

استراتژی موجود در این‌جا عبارت است از نشانه‌رفتن و مورد هجمه قرار دادن تمامی فرهنگ‌های بشری جز فرهنگ مدنظر گردانندگان این‌گونه شبکه‌ها، تا در نهایت فرهنگ مدنظر بر دیگر فرهنگ‌ها و تمدن‌های کهن فائق آید.

تولید آزادانه محتوا در فضای شبکه‌های اجتماعی، حریم‌های خصوصی افراد و بن‌مایه‌ی فرهنگ‌ها را تحت تاثیر مخاطرات بسیار جدی قرار داده است.

محتواهای منتشر یافته در شبکه‌های اجتماعی دقیقا مطابق و تحت کنترل گردانندگان اصلی این گونه شبکه‌ها یعنی استراتژی‌های صهیونیزم در براندازی فرهنگ‌های بشری و سلطه فرهنگ صهیونیزم در سراسر جهان می‌باشد.

حال در برابر این قدرت نرم که در تمام دنیا رسوخ و نفوذ دارد چه باید کرد؟ نحوه مقابله قطعا باید از نوع نرم باشد، انفعال و عقب‌نشینی در برابر این موج از تهاجم خصوصا تهاجم به فرهنگ ایرانی-اسلامی، کاری از پیش نخواهد برد.

استراتژی موثر در برابر قدرت نرم شبکه‌های اجتماعی و فضاسازی این شبکه‌ها باید از نوع مقابله به‌مثل و آفندی باشد، البته آگاهی‌بخشی به افراد و کاربران در سطح جامعه نسبت به قدرت نرم و تاثیرات و مصادیق مخرب‌تر آن نسبت به ابزار قدرت سخت، در مرتبه اول اهمیت قرار دارد.




تاریخ: سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط منتظر

به ادام

ه مطلب بروید



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط منتظر

پروین احمدی نژاد، محمود احمدی نژاد و اعظم‌السادات فراحی همسر رئیس جمهور در همایش تجلیل از بانوان برگزیده سال 92




تاریخ: سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط منتظر

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امیدواریم در سال جاری نیز بتوانیم حضور خود در دیگر دریاها و آب‌های آزاد را افزایش دهیم، گفت: برای افزایش سطح آمادگی نیروی دریایی ناوشکن‌های جماران‌ دیگری در خط تولید قرار دارند.


امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: وظیفه ما افزایش توان و آمادگی رزمی است و این مسئله مؤلفه‌های فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه در بحث آمادگی تجهیزات اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، تصریح کرد: ناوهای سطحی، زیردریایی‌ها، پروازی‌های ساحل به دریا و تکاوران از آمادگی بسیار بالایی برخوردار هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: در بحث آمادگی نیروی انسانی نیز که بیشترین اثر را در آمادگی رزمی دارد تلاش بسیار زیادی شده است.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:ارتش,جماران 3,
ارسال توسط منتظر