دعای عظم البلا منتظر شهادت منتظر ظهور
منتظر شهادت منتظر ظهور
...

امام باقر (ع) فرمود: «رسول خدا روز جمعه آخر ماه‏ شعبان‏ خطبه‏اى خواند، سپاس خدا کرد و او را ستود، سپس فرمود: اى مردم ماهى بر شما سایه افکنده که در آن شبى است که از هزار ماه بهتر است و آن ماه رمضان است.

 

انجام دادن واجبات الهی در رمضان برابر با انجام 70 واجب در ماه‌های دیگر

 

خداوند روزه آن ماه را بر شما واجب کرده و بیدارى یک شب را با نمازهاى مستحبى برابر با بیدارى 70 شب به عبادت از ماه‏هاى دیگر قرار داده و براى کسى که در این ماه یک کار مستحبى از کارهاى نیک را انجام دهد پاداش انجام یکى از واجبات را قرار داده و هر کس واجبى از واجبات الهى را در این ماه انجام دهد مانند کسى است که هفتاد واجب در دیگر ماه‌ها انجام داده است.

 

ماه رمضان؛ ماهی که خداوند روزی مومن را می افزاید

 

ماه رمضان ماه صبر است و پاداش شکیبایى بهشت است. ماه رمضان ماه همدردى است و ماهى است‏ که خداوند روزى مؤمن را در آن ماه مى‏افزاید و هر کس یک مؤمن روزه دار را افطار بدهد در نزد خداوند پاداش آزاد کردن بنده‏اى و آمرزش گناهان گذشته‏اش را دارد.»

 

در این ماه کارهای بنده خود را سبک گردانید

 

عرض شد یا رسول الله همه ما توانایى نداریم که روزه‏دارى را افطار دهیم، فرمود: «خداى تبارک و تعالى کریم است همین پاداش را از شماها به کسى می‌دهد که به بیش از یک شربت شیر توانایى نداشته باشد و با همان یک روزه‏دارى را افطار بدهد و یا از یک شربت آب گوارا و یا چند دانه خرما بیش ندارد.

 

هر کس در این ماه کار بنده خود را سبک گرداند خداوند کار حساب او را سبک گرداند.

 

از خداوند بخواهید که به شما سلامتی دهد

 

این ماهى است که آغازش رحمت است و وسطش آمرزش و پایانش پذیرش درخواست و آزادى از دوزخ. شما در این ماه از چهار خصلت بى‏نیاز نیستید که با دو خصلت آن خداوند را خشنود سازید و به دو خصلت دیگر خودتان سخت نیازمندید، اما آن دو خصلت که خداى را بدان خوشنود خواهید ساخت گواهى بر یگانگى خدا و رسالت من است، اما آن دو که سخت بدان نیازمندید این است که نیازمندی‌ها و بهشت را در این ماه از خداوند درخواست کنید و از خداوند بخواهید که به شما سلامتى بدهد و در پناه خود از آتش و دوزخ نگاه دارد.»

 




تاریخ: چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:رمضان,ماه مهمانی,
ارسال توسط منتظر
اندیشکده آمریکایی بروکینگز در گزارشی آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران را «باهوش‌ترین» فرد در مقابل کشورهای غربی دانست. در این مطلب که به قلم «ماورین کالب» و «مایکل او هانلون» به رشته تحریر درآمده مسئولیت کنگره آمریکا در بحبوحه هموار شدن مسیر جنگ با ایران مورد بررسی قرار گرفته است. نگارندگان این مقاله ادعا کرده‌اند آمریکا در مسیر جنگ با ایران قرار دارد و تعهدات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را شاهدی بر این مدعا فرض کرده‌اند. در گزارش بروکینگز انتخاب رئیس جمهور جدید ایران زمینه‌ساز حل و فصل موضوع برنامه هسته‌ای ایران دانسته شده است. در ادامه این مقاله آمده است: «متأسفانه هیچکدام از ما دسترسی ویژه‌ای به فایل‌های محرمانه رهبر عالی ایران یا منابع نزدیک به وی نداریم. آیت‌الله علی خامنه‌ای شاید باهوش‌ترین دیپلمات در بازار [سیاسی] ایران باشد که تا کنون پای به مذاکرات هسته‌ای ایران گذاشته است؛ وی تنها در صورتی آماده توافق با معاهده‌ای قابل قبول است که اوباما امتیازی آبرومندانه اعطا کند.» در ادامه این گزارش آمده است: «با این حال، بعد از سالها تلاش و مذاکره نشانه‌ای از اشتیاق در آیت‌الله خامنه‌ای برای موافقت دیده نمی‌شود.» این گزارش می‌افزاید: «اگر اوباما هرگز تعهد اصلی خود برای جلوگیری از ساخت بمب اتمی توسط ایران مطرح نکرده بود با این بحران رو به گسترش روبرو نمی‌شدیم. اما او چنین کرده و ما با این بحران روبرو شده‌ایم، حالا چه باید کرد؟» بروکینگز با اشاره به موردی از کارکرد کنگره آمریکا در سال 1966 که با برگزاری برنامه‌‌های آموزشی باعث شده بود حمایت عمومی از جنگ آمریکا در ویتنام از 63 درصد به 49 درصد کاهش پیدا کند، از کنگره آمریکا خواسته بار دیگر در مدیریت سیاست خارجی کشور ایفای نقش کند.


تاریخ: دو شنبه 17 تير 1392برچسب:سیدعلی خامنه ای,رهبر باهوش,
ارسال توسط منتظر

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رئیس، مسئولان و قضات دستگاه قضایی، با تشکر از اقدامات دستگاه قضا، حماسه عظیم و حقیقی ملت بصیر و هوشمند ایران را در انتخابات 24 خرداد، کاری کارستان خواندند و با تأکید بر ضرورت کمک به رئیس جمهور منتخب افزودند: شکست همه جانبه برنامه ها و اهداف دشمنان، تجلی اعتماد عمومی ملت به نظام اسلامی و مجریان و ناظران انتخابات، وجود امنیت پایدار به عنوان زیر ساخت پیشرفت و آبادانی، نجابت و قانون پذیری نامزدهای دیگر در قبال رئیس جمهور منتخب، و استحکام و اقتدار جمهوری اسلامی در دفاع از منافع ملت از نکات مهم انتخابات اخیر بود.
در این دیدار که در آستانه سالگرد حادثه هفتم تیر 1360 و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه ای با تجلیل از شخصیت برجسته و نورانی آیت الله بهشتی افزودند: در آن جنایت خبیثانه، شخصیتهای برجسته، علمای بزرگ و خدمتگزاران صادق به شهادت رسیدند اما چهره پلید منافقین و حامیان مستکبر آنها نیز برای ملت افشا شد و این دستاورد بزرگی بود که عملاً امکان حیات منافقین را در کشور از بین برد و برای جمهوری اسلامی سرنوشت ساز شد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با تشکر از سخنان مفید و روشنگر آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در این دیدار افزودند: باید از اقدامات و تلاشهای ارزنده مسئولان و کارکنان شریف دستگاه قضایی حقیقتاً تشکر کرد.
 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 10 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط منتظر

 

محمدباقر قالیباف عصر دیروز در همایش «نقش دانشجویان و جوانان در تحقق حماسه سیاسی» اظهار داشت: در مقابل فتنه موضع‌گیری کردم که مواضع و سخنان من موجود است.

وی با اشاره به سخنان خود در برنامه تحلیلی 22:30 شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران در ایام فتنه اضافه کرد: بسیاری افراد که به من برچسب ساکتین فتنه زدند، دوست نداشتند که مواضع ما را بشنوند و برخی نیز که در انقلاب و دفاع مقدس نقشی نداشته و مشغول زندگی و تجارت خود بوده‌اند ممکن است از مواضع اصولی ما خوششان نیاید.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: برخی گفتند که شهرداری تهران به عمد سطل آشغال برای آتش زدن در دسترس فتنه‌گران گذاشت یا اینکه سنگ برای پرتاب آماده کرد اما من در پاسخ گفتم که یک سطل آشغال شهرداری را با چند لیتر بنزین به شما می‌دهم و اگر توانستید آتش بزنید جایزه دارید.

قالیباف بیان کرد: با این روش‌ها نمی‌توان از انقلاب دفاع کرد که اگر دفاع‌کنندگان حسن نیت نیز داشته باشند کار اشتباهی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: من در همان زمان با موسوی و کروبی صحبت کردم و از آنان خواستم از این روش دست بردارند و در سخنرانی تیر ماه 88 نیز بیان کردم که دو جریان تند می‌خواهند انقلاب را منحرف کنند و هشدار دادم.

تکنوکرات نیستم

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ادامه این نشست گفت: من هیچ کجا نگفتم که تکنوکرات هستم که برخی آن را تکرار می‌کنند.

قالیباف ادامه داد: انسان از این بی‌اخلاقی‌ها در فضای سیاسی کشور متعجب می‌شود چنانکه من تکنوکراسی را به معنای فن‌سالاری تنها یک ابزار می‌دانم و سخنرانی من در برج میلاد در همایش «فناوری اطلاعات در حوزه حمل و نقل» در این زمینه موجود است.

وی اضافه کرد: عقلانیت ابزاری مورد قبول جهان‌بینی ما نیست بلکه عقلانیت متصل به وحی که فن‌سالاری را ابزار می‌داند برای من قابل قبول است.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کسانی که این اتهام را به من وارد می‌کنند بیشترین وابستگی به نفت را در دولت خود ایجاد کردند و رفتارشان از دولت‌های دیگر بیشتر تکنوکراتی بود.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:قالیباف,تکنوکرات,قالیباف تکنوکرات نیست,
ارسال توسط منتظر

حجت‌الاسلام سید‌محمد‌حسن ابوترابی‌فرد در حاشیه دیدار صبح امروزش با جمعی از اساتید برجسته دانشگاه‌های تهران زمان احتمالی معرفی نامزد نهایی ائتلاف پنجگانه را یک هفته آینده عنوان کرد.

وی تصریح کرد: نامزد نهایی ائتلاف پنجگانه تا این تاریخ نهایی نشده و در روزهای آتی با دریافت نظر‌سنجی‌ها به سوی یک نگاه واحد حرکت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در پاسخ به این سوال که آیا از نتیجه نظر‌سنجی‌های ائتلاف پنجگانه اطلاع دارد، اظهار داشت: بی‌اطلاع نیستم اما شایسته است مرجع مربوطه به صورت رسمی نتیجه نظر‌سنجی را اعلام کند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در صورت معرفی فردی غیر از او از سوی ائتلاف پنجگانه به نتیجه توافقات پایبند خواهد بود، گفت که در مذاکراتی که داشتیم بر این موضوع توافق شده است.

خبرنگاری از عضو ائتلاف پنجگانه درباره نامزد اصلح این ائتلاف بر اساس مبانی و شرایط ائتلاف سوال کرد که حجت‌الاسلام ابوترابی فرد پاسخ داد: انتخاب نامزد اصلح موضوعی است که مردم به تشخیص خود عمل می‌کند و نظر ما این است که به سمت نظر واحد برای رسیدن به اجماع مطلوب برسیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تعدد کاندیداها و احتمال ائتلاف بین دو ائتلاف اصولگرایان گفت: نگاه این است که با توجه به فضای پیش رو و رقابت‌هایی که صورت می گیرد و همچنین با توجه به مرجعیت جامعتین به یک نظر مطلوب برسیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد همچنین در خصوص آرایش کاندیداها در صورت ورود هاشمی رفسنجانی به این عرصه تصریح کرد: به طور طبیعی رویداد‌هایی همچون حضور کاندیداها می‌تواند در نحوه نتیجه‌گیری نقش خود را ایفا کند.

خبرنگار فارس از عضو ائتلاف بزرگ اصولگرایان درباره میزان احتمال معرفی نامزد از سوی دولت یا حامیانش سوال کرد که وی پاسخ داد: دولت مجری انتخابات است و برای اینکه وظیفه خود را به شایستگی انجام دهد و از معرض نقدها و اتهامات دیگران خود را مصون دارد باید رفتارها و روش‌های مناسب اتخاذ کرده و اقتضا می‌کند در این عرصه کاندیدایی نداشته باشد.

خبرنگاری از حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در خصوص ترکیب کابینه سوال کرد که پاسخ داد در این زمینه بررسی‌هایی شده اما فعلا طرح نام افرد را به مصلحت نمی‌دانم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افراد مورد‌نظر وی برای حضور در کابینه اصولگرا هستند یا از سایر طیف‌ها نیز در دولتش استفاده خواهد کرد، گفت: نگاه من معطوف به شایسته‌سالاری با شاخص‌هایی است که باید در نظر گرفت.

وی میزان تعهد و باور به مبانی انقلاب، اسلام، ولایت و رهبری قانون اساسی و برخورداری از تخصص و سابقه مدیریت قابل قبول و همچنین بالاترین ظرفیت برای انجام مسئولیت را از جمله این شاخص‌ها عنوان کرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد بر همین اساس خاطرنشان کرد که بسیاری از خط‌کشی‌ها در راستای این اصول و چارچوب‌ها نیست.

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم در پایان در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که آیا فرد خاصی را در نظر دارد که در صورت احتمال ورودش به عرصه به نفع او از نامزدی در انتخابات انصراف دهد، اظهار داشت: خیر؛ فعلا در این خصوص تامل و درنگی نداشته ام.




تاریخ: جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط منتظر

 

به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، معاون بازار یابی و فروش سایپا از فروش محصولات این شرکت از روز شنبه با قیمت های شورای رقابت خبر داد و گفت: با محاسبه نرخ های جدید بر اساس فرمول شورای رقابت، فروش محصولات این شرکت از شنبه 14 اردیبهشت بر اساس قیمت های جدید انجام خواهد شد.
 
محمد علی قادری در گفتگو با سایپا نیوز خاطر نشان کرد : مشتریان میتوانند از روز شنبه با مراجعه به نمایندگی های فروش سایپا در سراسر کشور و یا سایت فروش اینترنتی سایپا به نشانی www.saipagroup.ir خودروهای انتخابی خود را بر اساس قیمت های جدید خریداری نمایند .



ارسال توسط منتظر

در هفته منتهی به یازده اردیبهشت ماه، یک میلیارد و 784 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 8 هزار و 624 میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد.

در هفته ای که گذشت یک میلیارد و 737 میلیون سهم به ارزش 8 هزار و 331 میلیارد ریال به صورت خرد و بلوک تغییر مالکیت یافت. بر این اساس، حجم معاملات خرد و بلوک 29.3 و ارزش آن 31.4 درصد افزایش یافت.

در عین حال، خرید و فروش های این هفته بازار سهام در 216 هزار و 653 دفعه انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه قبل 20.2 درصد رشد را نشان می دهد. در این مدت، 70 هزار و 954 خریدار در پنج روز کاری بازار سهام به معامله پرداختند. تعداد خریداران هم در قیاس با هفته پیش 18 درصد افزایش را تجربه کرد.

این در حالی است که از ابتدای امسال، 9 میلیارد و 143 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 77 هزار و 97 میلیارد ریال دادوستد شده است. در این مدت، تعداد 294 هزار و 895 سرمایه گذار، در 834 هزار و 316 دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده اند.

تجربیات تازه شاخص

شاخص کل از ابتدای سال تا پایان هفته منتهی به 11 اردیبهشت ماه، 6 هزار و 496 واحد رشد کرد تا بازدهی 17.1 درصدی را نصیب سرمایه گذاران کند. این متغیر در 11 اردیبهشت ماه، بر روی عدد 44 هزار و 537 واحد ایستاد. شاخص کل نسبت به هفته پیش هم 5.91 درصد افزایش یافت.

شاخص قیمت و سود نقدی هم عدد 181 هزار و 201 واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص شناور آزاد نیز به عدد 50 هزار و 983 واحد رسید تا نسبت به ابتدای سال 14.3 درصد رشد داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،شاخص بازار اول 33 هزار و 939 واحد و شاخص بازار دوم 81 هزار و 714 واحد را در پرونده کاری خود ثبت کرد. در عین حال شاخص صنعت در آخر هفته منتهی به 11 اردیبهشت ماه، بر روی عدد 38 هزار و 980 واحد ایستاد که نسبت به ابتدای سال 18.5 درصد رشد کرد.

معاملات اوراق مشارکت

در هفته منتهی به 11 اردیبهشت ماه، 72 هزار و دو برگه اوراق مشارکت به ارزش 72 میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد. آمارها از این حکایت دارند که از ابتدای امسال تاکنون 407 هزار و 63 برگه اوراق مشارکت به ارزش 407 هزار میلیارد ریال در بورس خریداری شده است.




تاریخ: جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:بورس,مرز بورس,
ارسال توسط منتظر

این قضیه زن و مرد هم نمی شناسد. چه بسیار از زنانی را دیده ام و با گوش خود شنیده ام که از دیدن وضعیت پوشش هم جنسان خود این جمله را زمزمه کرده اند: من که زن هستم خجالت می کشم، وای به حال مردان!

به گواهی تاریخ و اسناد و کتاب هایی که بسیاری از آن ها توسط غربی ها نگارش شده است، داشتن پوشش و حجاب در ایران ربطی به دوران بعد از اسلام ندارد و آثار تاریخی، کتاب ها و اسناد، نقوش سنگی موید این موضوع هستند که لباس و پوشش زن و مرد ایرانی کاملا متناسب با حفظ حریم حیا و عفت بوده است.

دختران کوهان دار

در حدیثی طولانی از پیامبر اکرم در توصیف اوضاع و شرایط مردم آخرالزمان به موضوع شکل ظاهر و پوشش زنان و مردان اشاره شده است. حضرت در یک پیش بینی شرایط جامعه 1400 سال بعد را این طور روایت کرده اند: «سیکون فی آخر امتی رجال، یرکب نساؤهم علی سروج کاشباه الرجال. یرکبون علی المیاثر حتی یاتوا ابواب المساجد، نساؤهم کاسیاب عاریات، علی رؤوسهنّ کاسنمة البخت العجاف، لا یجدن ریح الجنّة! فالعنوهن فانهن ملعونات»
«در آخرت امت من مردانی پیدا می شوند که زنهایشان همچون مردها بر روی زینها سوار می شوند، در آن عصر بر فراز تشکها سوار می شوند و تا در مساجد می روند، زنانشان در عین لباس پوشیدن لخت و عور هستند و بر سرشان چیزی همانند کوهان اشتران لاغر است، آنها عطر بهشت را استشمام نمی کنند. آنها را لعنت کنید که آنها از رحمت خدا بدور هستند.»


 

 



 
 

فاطمه، جواهری مستور

به راستی چه به روز زن ایرانی آمده است که حیا و عفتش را به عنوان کالایی بی ارزش در معرض دید ناپاکان قرار می دهد؟

نداشتن حجاب نتیجه حیا زدایی در جامعه ای است که فاطمه را الگوی خود می داند. در ایام ولادت این برترین زن خلقت خوب است نگاهی به زندگی او بیاندازیم. فاطمه ای که در قله زیبایی، لطافت و ظرافت، پرچم نجابت و حیا و ایمانش به اهتزاز در آمده است و حتی از مرد نابینا خود را می پوشاند. همین بانو با همه اعتقادش به حجاب و حفظ حریم زن، بزرگترین حق طلب تاریخ می شود و ثابت می کند داشتن حیا و عفت و حجاب تناقضی با حظور در اجتماع ندارد.

آنچه جبرئیل با خود به آسمان برد

اگرچه شرایط زمانی که در آن واقع شدیم به اجبار ما را جزو انسان های آخرالزمانی محسوب می کند، اما می توان با تمسک به دو نیروی ایمان و اراده کاری کرد که بازیگر نقش منفی صحنه های آلوده دنیا نبود.

پیامبر صلی الله علیه و آله در واپسین روزهای عمر شریفشان فرمودند:

«از برادرم جبرئیل پرسیدم: آیا بعد از من به این جهان فرود می آیی؟

گفت: آری، ده بار می آیم و گوهرهای زمین را با خود می برم.
گفتم: چه چیزها را می بری؟

گفت: بار اول برکت را از زمین می برم.
بار دوم مرحمت را از بندگان می برم.
بار سوم حیا را از زنان می برم.
بار چهارم عدالت را از حکمرانان می برم.
بار پنجم محبت را از دل مردمان می برم.
بار ششم شکیبائی را از مستمندان می برم.
بار هفتم سخاوت را از ثروتمندان می برم.
بار هشتم دانش را از دانشمندان می برم.
بار نهم قرآن را از دل قاریان می برم.
بار دهم ایمان را از دل مؤمنان می برم.»




تاریخ: جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:بدحجابی,
ارسال توسط منتظر

 

عليرضا محجوب عصر پنجشنبه در حاشيه ديدار با برخي مراجع تقليد در گفتگو با خبرنگاران اظهار كرد: كانديداي نهايي خانه كارگر آقاي كمالي است و ما قبل از انتخاب ايشان، خدمت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رفتيم و از ايشان خواهش كرديم كه وارد عرصه انتخابات شوند ولي ايشان نپذيرفت، بعد از اين جلسه بود كه آقاي كمالي را به عنوان گزينه نهايي انتخاب كرديم.

وي ادامه داد: حتي ديروز جلسه‌اي با آيت‌الله هاشمي داشتيم و هيچ حسي از كانديداشدن ايشان استشمام نكرديم.

محجوب گفت: آقاي خاتمي هم زودتر از اينها اعلام كرد كه قرار نيست در اين انتخابات كانديدا شود و حتي از ما خواسته بود، از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بخواهيم كه اعلام كانديداتوري كند.

دبير كل خانه كارگر در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه از او خواسته بود ويژگي‌هاي كمالي را تشريح كند، گفت: ما در مورد كانديدايي حرف مي‌زنيم كه چون هنوز ثبت نام نكرده، اعلام كانديداتوري هم نكرد، بلكه خانه كارگر اصرار دارد كه آقاي كمالي اعلام كانديداتوري كند.

وي در مورد ويژگي‌هاي كمالي گفت: آقاي كمالي يكي از اجرايي‌ترين و عملياتي‌ترين كساني است كه احاطه كامل به اقتصاد سياسي ايران دارد.

نگاه قجري دولت به اقتصاد

محجوب بالابودن ميزان تورم و ركود در اقتصاد را يكي از مهم‌‌ترين مشكلات كشور دانست و افزود: در ۸ سال گذشته، احمدي نژاد كشور را با تورم زير ۲۵ درصد تحويل گرفت و با تورم بالاي ۴۰ درصد تحويل خواهد داد.

وي دليل اين افزايش تورم را بي‌توجهي‌هاي دولت ذكر كرد و گفت: وقتي گفتيم اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها تورم سه رقمي را به دنبال دارد مي‌گفتند تورم دو رقمي خواهد بود. آقاي احمدي نژاد حداقل همان طوري كه كشور را با نرخ تورم زير ۲۵ درصد تحويل گرفت، همان جوري تحويل دهد.

وي تورم را مهم‌ترين آفت لاعلاج دانست و با انتقاد از نگاه قجري دولت به اقتصاد اظهار كرد: مردم توجه كنند كه شعارهاي عمراني فريبنده و زيباست ولي آجرها سرمايه مولد نيستند بلكه خرج مي كنند. حدود ۴۵ هزار ميليارد تومان به اشخاص و شركت‌ها بدهكار هستيم و بنابراين دولت قرض‌دار تحويل داده مي‌شود. حتي دولت پول از جيب مردم در آورد و خرج كرد.

كشور قرباني مي‌خواهد

وي با بيان اينكه درد و درمان كشور مشخص است گفت: طبيبي بايد باشد كه اين مشكلات را حل كند. شرايط امروز كشور قرباني مي‌خواهد و كسي كه شجاع است قرباني شود.

وي اضافه كرد: ما از اين لحظه كانديدا نمي‌خواهيم بلكه قرباني مي‌خواهيم و بايد خواهش كنيم كساني به ميدان بيايند که چون مي‌دانند اين شرايط به راحتي قابل تحويل گرفتن نيست.

محجوب با بيان اينكه هر كسي فداكاري دارد وارد ميدان شود اظهار كرد: ۳ تا ۴ نفر بايد فدا كنيم تا به قبل برگرديم. ممكن است رئيس جمهور بعدي دو سال بيشتر دوام نياورد و يا خودش استعفا دهد و يا بركنارش كنند، چون با شرايط سختي مواجه است.

اگر رئيس جمهور عمله كارگران باشد دستش را مي‌بوسيم

وي در ادامه به مشكلات اقتصادي و جامعه كارگري اشاره كرد و گفت: همه روساي جمهور دلسوز بودند و دولت فعلي هم كوشيده دلسوزي كند ولي توانايي‌اش همين قدر بود.

محجوب با بيان اينكه دولت كارنامه اقتصادي قابل قبولي ندارد گفت: سال گذشته ۱۱۵ ميليارد دلار واردات داشتيم اما در قانون برنامه سوم كه بعد از جنگ طراحي شده و براي نوسازي و بازسازي بوده، ميزان واردات ۱۲۸ ميليارد دلار بود، يعني هر سه ماه به اندازه يك سال دوره‌اي كه احمدي نژاد منتقد آن بود و مي‌گفت بردند و خوردند، واردات داشتم.

وي گفت: الان بايد بگوئيم چه كساني بردند و خوردند؟ اين سودها نصيب بازرگانان شد يا فقرا؟

دبيركل خانه كارگر با بيان اينكه تخلفات ناشي از برنامه چهارم به اندازه دو قانون دوم و سوم است، تصريح كرد: سه برابر هزينه دلاري، هزينه ارزي از جيب مردم خرج شده ولي حتي ۶۵ درصد آن عملياتي نشده است.

محجوب گفت: اگر رئيس جمهوري عمله كارگران باشد دستش را مي‌بوسيم.

 




تاریخ: جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:هاشمی و خاتمی,کاندید نمی شوند,
ارسال توسط منتظر

 

کمیته اطلاعات سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای بر ضرورت پیگیری جدی نقض قوانین بین المللی ناظر بر پخش برنامه های ماهواره ای، تلویزیونی و رادیویی تاکید کرد.


به گزارش واحد مرکزی خبر، این قطعنامه با نام «سیاست ها و فعالیت های اطلاعات عمومی» با اکثریت آرا در نشست عصر پنجشنبه کمیته اطلاعات سازمان ملل متحد تصویب شد.

در متن این قطعنامه که نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل نیز بندهای موثری را گنجاند، هرگونه تلاش کشورهای غربی در تسلط و اثرگذاری رسانه ای بر دیگر جوامع محکوم شده است.

رسیدگی جدی به نقض مقررات و قوانین بین المللی ناظر بر پخش برنامه های ماهواره ای، تلویزیونی و رادیویی دیگر بند مهم این قطعنامه است که با وجود مخالف غربی ها به تصویب رسید.


دیوید سینوامبا، گزارشگر و عضو هیئت رییسه کمیته اطلاعات سازمان ملل متحد در گزارش رسمی خود گفت: کشورهای غربی، پخش بیش از ۲۰ شبکه تلویزیونی ایرانی را بطور یکجانبه قطع کرده اند و در تلاشند با سلطه رسانه ای، دیدگاه های خود را به جهانیان تحمیل کنند.


نماینده فرانسه در این کمیته با حمایت دیگر کشورهای غربی تلاش کرد عبارت کشورهای غربی از متن گزارش رسمی گزارشگر این کمیته که به عنوان سند رسمی سازمان ملل منتشر می شود، حذف کند ولی با مخالفت جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چند کشور دیگر، موفق به این کار نشد.


غلامحسین دهقانی، سفیر و معاون نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد نیز در نشست مقدماتی این کمیته در سخنان مبسوطی، موارد نقض قوانین بین المللی در قطع یکجانبه شبکه های تلویزیونی ایرانی از روی ماهواره های بین المللی را تشریح و اقدام موثر سازمان ملل را خواستار شده بود.


محمدرضا صحرایی، رایزن نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد در واکنش به خواست نماینده فرانسه مبنی بر حذف عبارت کشورهای غربی، ضمن انتقاد به مواضع دوگانه غربی ها گفت: جای تعجب است که مدعیان دفاع از آزادی بیان، رسانه های دیگر کشورها را سانسور و همزمان ادعای حمایت از حقوق بشر می کنند.


دولت آمریکا با همراهی چند کشور اروپائی در ماه های اخیر به بهانه های کاملا سیاسی، شرکت های بین المللی طرف قرارداد با جمهوری اسلامی ایران در پخش شبکه های رسانه ملی را به لغو یکجانبه تعهداتشان مجبور کرده اند.


نماینده اتحادیه اروپا در کمیته اطلاعات سازمان ملل متحد که در جلسات قبلی این کمیته از اقدام غیرقانونی برخی کشورهای این اتحادیه در قطع شبکه های ایرانی ابراز بی اطلاعی می کرد، پس از تصویب قطعنامه یاد شده نیز از پاسخ به سؤال خبرنگار ما طفره رفت.


در عین حال دیمیتری پولادنکو، رایزن نمایندگی بلاروس در این باره به خبرنگار واحد مرکزی خبر در نیویورک گفت: آزادی اطلاعات به معنی برابری عادلانه همه کشورها در دریافت و ارسال اطلاعات است.


وی که در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل حضور داشت؛ برخورداری کشورها از فناوری ماهواره ای را حق طبیعی همه جوامع دانست.


قطعنامه کمیته اطلاعات سازمان ملل متحد در نشست پائیز امسال مجمع عمومی، بدون تغییر تصویب خواهد شد.


این سند رسمی سازمان ملل متحد می تواند مبنای قانونی مفیدی برای پیگیری های حقوقی جمهوری اسلامی ایران درباره قطع یکجانبه شبکه های تلویزیونی از ماهواره های غربی شود.



تاریخ: جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط منتظر

 

یکی از افراد مرتبط با عناصر مشکوک مقیم آمریکا و همچنین برخی گردانندگان شبکه صدای آمریکا بازداشت شد.
 

 
 
به گزارش شریان نیوز، این فرد که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مسئولیت تهیه بولتن و بررسی حوزه رسانه را بر عهده داشت، امروز بازداشت شد.
 



تاریخ: جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط منتظر

آخرین کسی که برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری آماده کرده است یکی از وزرای احمدی نژاد است که حضور خود را مشروط به حضور هاشمی رفسنجانی کرده است/ سخنان یکی از اعضای ائتلاف 1+2 هم بد جوری بوی جدایی اعضای این ائتلاف را از همدیگر به مشام می رساند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط منتظر

מנהיג המהפכה האיסלאמית באירן אייתאללה סייד עלי ח'מינאי קבע כי האוייבים מנסים לפגוע בעם האירני כלכלית ומדינית ולהשפיע על הבחירות הקרובות אך העם האירני מסוגל לסכל כל תוכנית ותכסיס זידוניים. המנהיג אמר בפגישה אתמול עם רבבות הפועלים, לקראת יום הפועלים, כי הבחירות באירן דוגמה למופת והן תתקיימנה במועד הנקבע מראש בחודש יוני הבא כאשר הנשיא הנבחר חייב להתמקד בסוגיות השונות מתוך ראיה מרחיקת לכת כוללת ומתוכננת בהתבסס על העקרונות המבטיחים אנטרסי העם האירני.




تاریخ: جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:מנהיג,המהפכה,העם,האירני,ינצח,את האוייבים ,
ارسال توسط منتظر

התגנשויות אירעו אתמול בין המשטרה והאזרחים הבחריינים שמחו על מירוץ הפורמולה-1.השלטונות הבחריינים גירשו גם שלושה עיתונאים בריטים ברשת ETV בטענה שלא התחייבו בנורמות ובחוקים של ממלכת בחריין מפני בחרו לסקר המחאות ההמוניות במקום לסקר את מירוץ הפרולמוה.דוברת בשם רשת ETV מסרה כי המשטרה הבחריינית עצרה חמשת אנשי הצוות, חקרה אותם וביקשה מהם לעזוב ולא ייעצרו.מאות צעירים בחריינים נענו לקריאת האופוזיציה להפגין נגד מירוץ הפורמולה-1 בקריאה לקדם ריפורומות מדיניות דימוקרטיות.




تاریخ: جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:התנגשויות,בין,האזרחים,לשוטרים,בבחריין ,
ارسال توسط منتظر

The following is the full text of the speech delivered on April 29, 2013 by Ayatollah Khamenei the Supreme Leader of the Islamic Revolution in a meeting at Inauguration of Islamic Awakening and Ulama Conference. In the Name of Allah, the Beneficent, the Merciful All praise belongs to Allah, the Lord of the Worlds, and peace and greetings be upon our Master, Muhammad al-Mustafa, and upon his immaculate household,



ادامه مطلب...
ارسال توسط منتظر